גנץ נפגש עם עבאס והזהיר אותו ואת בנט: “נתניהו משתמש בכם”

יו"ר כחול לבן ביקש מיו"ר רע"מ לתמוך במועמד שיציב 'גוש החרם' • השניים סיכמו: השיח יימשך בימים הקרובים • גנץ הזהיר בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו את בנט ועבאס: "אתם תהפכו לבני ערובה של נתניהו"
אריה ריבקינד
י"ז ניסן התשפ"א / 30.03.2021 14:07

יו”ר כחול לבן בני גנץ נפגש היום (שלישי) עם יו”ר מפלגת רע”מ מנסור עבאס.

שני ילדים זועקים: “אנחנו רוצים להישאר יהודים!” • פרשה מטלטלת

גנץ ביקש מעבאס לתמוך במועמד שיציב ‘גוש החרם’ להרכבת ממשלה. השיח בין הצדדים יימשך בימים הקרובים.

אנשיו של עבאס אמרו ל’ישראל היום’ לאחר הפגישה, כי הייתה פגישה אחת של גורם מטעם גנץ ופגישה נוספת היום של יו”ר רע”מ עם גנץ, לבקשתו של יו”ר כחול לבן.

לדבריהם, עבאס לא יזם את הפגישה ולא שטח בפני גנץ את כוונותיו ועמדת רע”מ.

מוקדם יותר היום פנה יו”ר כחול לבן, בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, ליו”ר ימינה נפתלי בנט ואל עבאס ואמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו משתמש בהם.

“בשבוע הבא נתניהו יגיע לבית המשפט, בימים אלו, הוא מנסה בכל כוחו להשביע ממשלה חדשה. הוא מבטיח הרים וגבעות, העיקר להוציא את כחול לבן ממשלת המעבר, כי הוא יודע שאין לו שום סיכוי לקדם יוזמות נגד מערכת אכיפת החוק – כל עוד אנחנו שם”, כתב גנץ.

הוא הוסיף: “איך שהממשלה תושבע, המנגנון הפריטטי יבוטל, הוא יפר כל התחייבות שנתן להם, ידרוס כל אות שכתובה בהסכם הקואליציוני. למה? כי הוא הצליח במשימת העל שלו להוציא את כחול לבן מהממשלה, דבר שיאפשר לו לקדם את מזימת אפריל. אף אחד לא יוכל לעצור אותו”.

גנץ הסביר: “ברגע שקמה ממשלה חדשה, כדי להחליף את נתניהו, הכנסת צריכה להתכנס סביב מועמד שיש לו 61 מצביעים בהצבעת אי אמון קונסטרוקטיבי. כלומר – הסיכוי שנצליח להפיל את הממשלה של ביבי אחרי שתוקם – אפסי.

“בשלב הזה עבאס ובנט יהפכו לבני ערובה של נתניהו. או שהוא ממשיך להיות ראש ממשלה עם קואליציה שתעשה כל מה שירצה, בלי איזונים ובלמים ועם חסינות, או שיגרור אותנו לבחירות חמישיות ושישיות, כשהוא לבד על ההגה.

“אני קורא מכאן לבנט ומנסור עבאס – אל תתנו לזה יד, אל תאמינו לנתניהו. גם אתם יודעים שנתניהו עסוק בדבר אחד – הימלטות ממשפטו. לכן פגע קשות בכלכלה ולא קידם תקציב מדינה, לכן הוא לא ממנה שר משפטים קבוע ופרקליט מדינה.

“יש רק דרך אחת למנוע את זה – הקמת ממשלה ישרה ללא נתניהו ומינוי יו”ר כנסת מוסכם של גוש השינוי. והכל צריך להיעשות בהקדם מהר, כי בזמן שאנחנו רבים, ביבי עובד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות