ראשי מרצ נגד בנט: רק לפיד – בלי רוטציה, בלי תנאים, בלי קומבינות

על רקע התנגדותו של בנט להקמת ממשלה הכוללת את מפלגת השמאל - יאיר גולן תוקף: "בנט, אין לך לגיטימציה עם שבעה מנדטים רק בגלל שאתה נורא רוצה" • בוגי יעלון: "לפיד כרגע מוביל, תצטרפו אליו ואז נתווכח על שאר הדברים"
אריה ריבקינד
י"ז ניסן התשפ"א / 30.03.2021 12:06

על רקע דיווחים על התנגדות של נפתלי בנט להקמת ממשלה הכוללת את מרצ – במפלגת השמאל הקיצוני העבירו הבוקר (שלישי) מסר לראשי ‘גוש החרם’.

שני ילדים זועקים: “אנחנו רוצים להישאר יהודים!” • פרשה מטלטלת

יו”ר מרצ, ח”כ ניצן הורוביץ, חזר הבוקר בראיון ברשת ב’ על הצהרתו מלפני הבחירות ואמר שמפלגתו תמליץ לנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על יאיר לפיד. “הוא המועמד המועדף, ההגיוני והריאלי להקים ממשלה אחרת ללא נתניהו. יש את העניין של הסתמכות על מפלגות ערביות. נתניהו מבטיח לעבאס הרים וגבעות. למה בנט וסער צריכים להיות ‘יותר קדושים מהאפיפיור’? סער ובנט מבינים את העניין ואני חושב שדרוש אומץ והחלטה מנהיגותית”.

חברת הכנסת תמר זנדברג אמרה בראיון בגלי צה”ל: “חברים בגוש השינוי יגלו שאי אפשר להחזיק בחבל בכל קצותיו, לדבר על שינוי תוך כדי שפוסלים את החברה הערבית ואת השמאל. אם אנחנו רוצים להתקדם לשינוי, יש דבר אחד שעומד במוקד – קואליציה בתמיכת נציגי אזרחי המדינה הערביים”.

ח”כ יאיר גולן, מספר 3 במרצ, תקף הבוקר את  יו”ר ימינה ואת יו”ר תקווה חדשה: “בנט, אתה לא יכול להיות ראש ממשלה, אפילו לא ברוטציה. אין לך לגיטימציה עם שבעה מנדטים רק בגלל שאתה נורא רוצה.

“סער, אתה לא יכול להיות ראש ממשלה עם שישה מנדטים, ואתה יודע את זה. גנץ, אתה כבר ניסית, נכשלת, הושפלת, עזוב אותנו במנוחה – אין לך אופי לזה.

מה נשאר, רק לפיד. בלי רוטציה, בלי תנאים, בלי קומבינות. לפעמים החיים יותר פשוטים ממה שנדמה. יש בישראל רוב בן 61 מנדטים לאלה שלא רוצים בנתניהו כראש ממשלה. עכשיו תפקידם של פוליטיקאים למלא אחר צו הבוחר”.

שר הביטחון לשעבר משה יעלון, שנזרק מחוץ למערכת הפוליטית, הציע בראיון ל’יומן הבוקר’ לאפשר ליאיר לפיד להקים ממשלה לתקופה קצובה ולאחר מכן לקיים בחירות.

“כל השחקנים הפוליטיים צריכים להבין שבלי להזיז את נתניהו מכיסא ראש הממשלה שום דבר טוב לא יקרה פה. את הוויכוחים צריך להשאיר לאחר כך. לפיד כרגע מוביל, תצטרפו אליו ואז נתווכח על שאר הדברים. אפשר להחליט שהממשלה של לפיד תהיה לתקופה קצובה ואז נלך לבחירות”.

גורמים בסביבתו של יו”ר תקווה חדשה גדעון סער אמרו אמש, כי הוא יצטרף לממשלה עם לפיד רק בתנאי שיכנס איתו אליה גם יו”ר ימינה נפתלי בנט, “אחרת זו פשוט ממשלת שמאל”.

על פי הדיווח בכאן חדשות, אם יצלח המהלך להעביר את בנט ל’גוש החרם’, במטרה להציבו בראשות הממשלה ברוטציה עם יאיר לפיד, אומרים מקורביו של סער כי אפשרי שסער יהיה שותף לממשלה זו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות