ירידה חדה במספר הדוחות על מסכות: חצי מהחודש הקודם

המשטרה חילקה בחודש מרץ פחות ממחצית ממספר הדוחות שחילקה בפברואר על אי עטיית מסכות ברחובות • בכירים במשרד הבריאות סבורים כי הגיעה העת לבטל את ההנחיה
חרדים 10
י"ז ניסן התשפ"א / 29.03.2021 23:57

לפי הנתונים, בתקופה האחרונה ישנה ירידה ניכרת באכיפת אי עטיית מסכות במרחב הציבורי מצד משטרה.

לפי דיווח ב’תוכנית חיסכון’ בחדשות 12, בחודש האחרון מספר הדוחות על אי עטיית מסיכה ירד ביותר מחצי בהשוואה למספר הדוחות בחודש שעבר, חודש פברואר. בחודש האחרון חולקו כ-8600 דוחות בלבד, זאת לעומת פברואר שבמהלכו חולקו כ-19 אלף דוחות.

הסיבה? השוטרים הונחו לא להתרכז באכיפת עטיית המסכות, אלא באכיפת הבידוד של הישראלים ששבים מחו”ל.

בנוסף, במשרד הבריאות שוקלים לבטל בשבועות הקרובים את חובת עטיית המסכות במרחב הציבורי).

בריאיון שהעניק הבוקר פרופ’ נחמן אש ברדיו 103FM, הוא אמר כי להערכתו, ביטול החובה לעטות מסכות באוויר הפתוח ייצא לפועל בתוך כמה שבועות. עם זאת, בכירים אחרים במשרד הבריאות מתנגדים לכך בשלב זה.

במשרד הבריאות שוקלים גם לבטל את התו הירוק בבריכות, במתחמי קאונטרי ובחדרי הכושר ולאפשר כניסת ילדים ולא מחוסנים.

בימים האחרונים נערך דיון עם בכירי משרד הבריאות ונציגי בתי העסק כדי לבדוק אם ניתן לאפשר במקומות האלה פעילות לפי כללי התו הסגול, כפי שקורה בימים אלה בקניונים.

מאז שנפתחו הבריכות, מתחמי הקאונטרי וחדרי הכושר, הם  פועלים על פי מתווה התו הירוק שנועד למחוסנים, מחלימים וילדים שנדרשים לבצע בדיקת קורונה מהירה לפני כניסתם למתחמים.

אלא שבשל העלות הגבוהה של הבדיקות המהירות, מרבית בתי העסק לא הפעילו בדיקות מהירות בשטחן – ולכן ילדים למעשה לא יכולים להיכנס למקומות אלה.

בכירים במשרד הבריאות ציינו כי הם שוקלים בחיוב את הבקשה וכי הדבר תלוי בכך שנתוני התחלואה ימשיכו לרדת גם אחרי החג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות