דרעי: נמליץ על נתניהו • גורמים ברע”ם: החלו מגעים עם הליכוד

יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין מתווך בין הליכוד לרע"מ בניסיון לקיים מו"מ על הצטרפות לממשלה בראשות נתניהו • עו"ד שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית': "אם לא תהיה ממשלת ימין, אנחנו לא באירוע - ממשלה שנתמכת ברע"מ אינה ממשלת ימין" • חמישה מ'המשותפת' כנראה יתמכו להמליץ על לפיד
אריה ריבקינד
ט"ז ניסן התשפ"א / 29.03.2021 11:24

יו”ר ש”ס השר אריה דרעי אמר הבוקר (שני) כי ש”ס תמליץ על בנימין נתניהו כראש הממשלה – כפי שהתחייבה במערכת הבחירות.

דרעי הכריז: “ש”ס תפעל להקמת ממשלה ימנית בראשות נתניהו שתשמור על הזהות היהודית של המדינה ותפעל למען השכבות החלשות. ש”ס קוראת לכל מפלגות הימין, בעיקר לימינה ולתקווה חדשה, להתעלות מעל כל השיקולים האחרים ולהצטרף לממשלת ימין מלא בראשות בנימין נתניהו”.

לפי דיווח בחדשות 12, גורמים ברע”ם אמרו הבוקר כי החלו מגעים עם הליכוד וכי פגישה בתיווך יו”ר הכנסת יריב לוין צפויה ממש בקרוב.

עוד דווח כי ראשי הרשימה המשותפת ייפגשו היום, וחמישה כנראה יתמכו להמליץ על לפיד לראשות הממשלה. ח”כ סאמי אבו שחאדה מבל”ד צפוי להתנגד להמליץ על אחד מהמועמדים.

עו”ד שמחה רוטמן ממפלגת ‘הציונות הדתית’ שב ומבהיר הבוקר (שני) כי מפלגתו לא תשב בממשלה בתמיכת מנסור עבאס.

בראיון לרדיו 103 אמר: “אמרנו בצורה מאוד ברורה – לא נשב בממשלה בתמיכת מנסור עבאס”.

העיתונאי ינון מגל שאל אותו: “אם האלטרנטיבה היא בחירות?” – ורוטמן השיב: “אם לא תהיה ממשלת ימין, אנחנו לא באירוע – ממשלה שנתמכת ברע”מ אינה ממשלת ימין”.

גורמים בליכוד אמרו ל’ישראל היום’: “לא מצליחים להבין את גדעון סער, יש פה הזדמנות נדירה להקמת ממשלה ימנית-לאומית יציבה כמו שתמיד קיווינו עם הליכוד, סער, בנט, הציונות הדתית והחרדים.

“גדעון סער הוא ימין, כל החבורה שלו אלו אנשי ליכוד לשעבר, אנשי ימין לאומי. הוא חייב להפסיק עם החרם המטופש הזה, יש פה אידאולוגיה ימנית לאומית לקדם. הוא יכול לקנות את עולמו בשעה אחת, יקבל כל תפקיד בכיר שיבקש, בזכותו תוקם ממשלת ימין. זו יכולה להיות עבורו מקפצה ענקית ליום שאחרי נתניהו, במקום זה הוא יימעך עכשיו מתחת ללפיד ובנט, יחבור לגוש השמאל ויעלם מהמפה תוך שנה-שנתיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות