גורמים בימינה: יאיר לפיד רוצה ממשלת שמאל בתמיכת הערבים

בנט וסער, שנפגשו ביום ה, שוחחו הערב שוב, "לעדכון ותיאום עמדות" • גורמים בימינה: "לפיד לא רוצה ממשלת פיוס אלא ממשלת שמאל על מלא" • גורמים בתקווה חדשה: "לפיד מנסה לכפות עלינו ממשלת מיעוט עם המשותפת" • לפיד נועד עם גנץ ועבאס • בצלאל סמוטריץ': מקווה לממשלת ימין
חרדים 10
ט"ז ניסן התשפ"א / 28.03.2021 21:17

יו”ר ימינה נפתלי בנט ויו”ר תקווה חדשה גדעון סער מתאמים עמדות במטרה לבלום את יאיר לפיד מצד אחד, ולהקים ממשלה ללא נתניהו מצד שני.

הערב (ראשון) דווח כי בנט וסער, שנפגשו ביום  חמישי בערב, שוחחו פעם נוספת, “לעדכון ותיאום עמדות לקראת המהלכים להקמת ממשלה חדשה”.

גורמים במפלגת ימינה הגיבו הערב על הפגישות שעורך יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, עם מנסור עבאס, בני גנץ  ואחרים.

“לפיד לא רוצה ממשלת פיוס אלא ממשלת שמאל על מלא בתמיכת הערבים”, צוטטו הגורמים בחדשות 12.

לפי ‘ישראל היום’, גם גורמים בתקווה חדשה תקפו את יו”ר יש עתיד: “לפיד מנסה לכפות עלינו ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. זה לא ילך. חבל על המאמצים שלו. המטרה צריכה להיות ממשלת אחדות”.

במקביל,  שר הביטחון בני גנץ ויו״ר האופוזיציה יאיר לפיד נועדו בצאת החג – לאחר ברוגז של שנה. “השניים שוחחו על הדרכים להקמת הממשלה ולהחלפתו של נתניהו. השיח בין הצדדים צפוי להימשך בימים הקרובים”, נמסר מלשכת לפיד.

עם זאת, גנץ לא הודיע כי ימליץ על לפיד. זאת מאחר וגם ציר בנט-סער מבקש את המלצתו.

בכאן חדשות דווח כי בני גנץ לא צפוי להבטיח הערב שימליץ על לפיד לנשיא, ובסביבתו יש שמציעים להמתין ולקבל את המנדט אחרי שנתניהו ייכשל.

יו”ר מפלגת רע”מ, מנסור עבאס, המהווה את לשון המאזניים בדרך להרכבת קואליציה, נפגש הבוקר עם יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד. בתום הפגישה שניהם הודיעו שהשיח ביניהם יימשך בימים הקרובים.

עבאס הציב מספר דרישות על השולחן מול לפיד, בתמורה לתמיכתו בהקמת הממשלה, ביניהן: תוכנית מעשית למיגור הפשע בקהילה הערבית, הכרה בכפרים לא מוכרים בנגב, והקפאת חוק קמיניץ.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ’, הגיב על השיחות בין יו”ר תקווה חדשה גדעון סער ליו”ר מפלגת ימינה נפתלי בנט הערב.

“אני מקווה מאוד ששיחות התאום המתוקשרות בין בנט וסער עוסקות בגיבוש דרישות מהותיות שהשניים יציבו במשותף כתנאי לכניסה לממשלת ימין של המחנה הלאומי (רפורמות במשפט, התיישבות, כלכלה, וכו’), ולא חלילה בהקמת ממשלת שמאל מסוכנת שתישען על תומכי הטרור הערבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות