החרדים: ממשלה עם עבאס • רע”מ: ‘יש לנו מגעים בתיווך ש”ס’

בכירים חרדים לראש הממשלה: "מעוניינים בממשלה שתיתמך על ידי עבאס" • ברע"מ הודיעו: בשלב ראשון נתנגד להדחת יריב לוין מתפקיד יו"ר הכנסת • המהלך יקשה על חקיקת חוק שימנע מנתניהו להתמודד בבחירות • המגעים בין רע"מ לליכוד - בחסות החרדים • בנט וסמוטריץ' נגד
אריה ריבקינד
י"ג ניסן התשפ"א / 25.03.2021 22:26

שיתוף פעולה ראשון בדרך לקואליציה? גורמים בכירים ברע״מ אישרו הערב (חמישי) ל’ישראל היום’, כי החלו במגעים מול נתניהו והליכוד – בתיווך ש”ס ויהדות התורה.

במפלגה טענו, כי בשלב ראשון לא יתנו יד להדחת יריב לוין ובחירת יו”ר כנסת חדש. המהלך אמור להקשות על חקיקת חוק שמנסה לקדם אביגדור ליברמן – שימנע מאדם שהוגש נגדו כתב אישום להתמודד לראשות הממשלה, כשלמעשה מדובר בחקיקה פרסונלית שנועדה למנוע מנתניהו את האפשרות להתמודד לתפקיד בשנית.

לפי ערוץ 7, בכירים חרדים ששוחחו עם ראש הממשלה ביממה האחרונה, אמרו לו כי הם מעוניינים בממשלה שתיתמך על ידי מנסור עבאס, וכי אין להם בעיה אם תרחיש זה ייצא אל הפועל.

ראש הממשלה מסרב בתוקף לחשוף את עמדתו. הוא אינו שולל שיתוף פעולה עם רע”מ בכנסת, אבל עדיין לא התייחס לאפשרות של הקמת ממשלה בתמיכתם.

עם זאת, נפתחי בנט ובצלאל סמוטריץ הודיעו בצורה נחרצת כי הם  מתנגדים לקואליציה כזו.

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הערב את התוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-24.

הליכוד עם 30 מנדטים, יש עתיד – 17, ש”ס – 9, כחול לבן – 8, ימינה – 7, העבודה – 7, יהדות התורה – 7, ישראל ביתנו – 7, הציונות הדתית – 6, הרשימה המשותפת – 6, תקווה חדשה – 6, מרצ – 6, רע”מ – 4.

גוש המפלגות התומכות בבנימין נתניהו כולל סיעת ימינה נהנה רק מ-59 מנדטים בלבד. גוש מתנגדי נתניהו – מפלגות השמאל, הרשימה המשותפת, רע”מ, סער וליברמן נהנה מ-61 מנדטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות