מדוע נעדרו בני המשפחה מהלוויית הרבנית נצחיה יוסף?

אלפים ליוו ביום רביעי למנוחות את הרבנית נצחיה יוסף ע"ה, רעייתו של הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל • בין המספידים היו רבנים וגדולי תורה • אבל משפחת יוסף המורחבת - לא הייתה שם • למה?
נחמן גור
י"ט אב התשע"ד / 15.08.2014 14:08

אלפים ליוו ביום רביעי השבוע למנוחות את הרבנית נצחיה יוסף ע”ה, רעייתו של הגאון רבי יעקב יוסף זצ”ל שהלכה לעולמה לאחר מחלה קשה.

זו הייתה אמורה להיות הלוויה משפחתית מכובדת. אולם, למרבה הצער, אל הלוויה לא הגיעו בני משפחת יוסף המורחבת.

בין הנעדרים: הראשל”צ הגאון רבי יצחק יוסף; חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף; רבה של חולון הגאון רבי אברהם יוסף; וגם הרב משה יוסף ורעייתו יהודית.

השתתפו בהלוויה והספידו: הגיס הגאון רבי מרדכי טולדנו, הראשל”צ  הגאון רבי בקשי דורון, הגאון רבי ראובן אלבז, רבי יעקב עדס והמקובל רבי בניהו שמואלי.

באופן רשמי היו לנעדרים תירוצים להיעדרות: הראשל”צ נכח באירוע מתוכנן מראש בקריית שמונה (לא מבטלים בשל הלווית גיסה? – בלשכתו לא הגיבו); רבי משה ורעייתו שוהים בנופש בצפון; רבי דוד יוסף שהה בחו”ל, והגיע עם נחיתתו לנחם את בני המשפחה.

הניסיונות לנכס את אי הגעת בני המשפחה להוראה שכביכול הונחתה על-ידי יו”ר ש”ס אריה דרעי – כפי שניסו גורמים שונים לפמפם – תמוהה.

אין זה סוד כי מאז פטירת הגר”ע יוסף זצ”ל, היחסים בין דרעי לבין רבי משה יוסף אינם מהמשופרים, וזאת בלשון המעטה. יש אף המאשימים את דרעי בניסיונות לנער מעליו ומעל ש”ס כל קשר עם זכר הרב ומורשתו. לא נראה כי מדובר בהאשמה מוצדקת, אך ברור שאין כל מאמץ מצידו לעשות הכול כדי לחבק את משפחת הרב משה יוסף. כך שלומר שהם נשמעים להוראותיו זו האשמה תלושה מהמציאות.

מדובר, כך נראה, בבעיה פנים-משפחתית. גם בחיי הגר”ע יוסף זצ”ל לא שררו יחסים מופלאים בתוך המשפחה. הגאון רבי יעקב היה במשך שנים רבות אאוטסיידר במשפחה (ולא שחסרו סכסוכים פנימיים גם בין האחים האחרים).

הסכסוך פרץ במלוא עוזו עם פרישתו, לפני כ-30 שנה, של הגר”י מחברותו במפלגת ש”ס בכנסת, ונמשך לאורך כל השנים, בשל חילוקי דעות השקפתיים בין האב לבנו. מאז פטירת הגר”ע יוסף זצ”ל אף היו שהאשימו גורמים במשפחתו של רבי יעקב יוסף זצ”ל בהדלפות בלתי פוסקות על מאבקי ירושה בתוך המשפחה, כולל תדרוך עיתונאים. נדגיש כי אין הוכחות לכך. מדובר בהאשמות בלבד.

אגב, בהלווייתו של רבי יעקב זצ”ל, כמו גם בימי השבעה, השתתפו כל בני המשפחה. אולי משום כבוד האב הגדול, שעדיין היה אז בין החיים.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם בסכסוך דרעי אשם
    15/08/2014 15:24
    מבני הבית
  1. מי שזוכר מי השמיץ את הרב יעקב עליו השלום אצל מרן- זה היה דרעי שהרב יעקב סבר שהוא מסוכן עקב תמיכתו באוסלו, בקרוב יצאו הקלטות חמורות של מרן אייך שמדבר נגד דרעי על הסיפור הנ”ל.

  2. בושה וחרפה!
    17/08/2014 01:40
    גדעון
  3. התנהגותם של בני הרב מתמיהה ולא בפעם הראשונה. נראה כי לצד הכשרונות הברוכים שירשו באופן חלקי מאביהם הגדול, יש מקום לעבודת המידות.

    בשורות טובות.

  4. פשוט מזעזע לא לבא להלוויה של גיסה בושה וחרפה חומץ בו יין
    17/08/2014 18:45
    נח
  5. .
    18/08/2014 02:27
    משה
  6. הרשל”הגרי יוסף היום הלך לנחם את המישפחה אבל בהלוייה הוא היה בשיעור

    • נ   18/08/2014 13:03

      .

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   09/08/2017 09:16

        מה הקטע להתערב למשפחה??? גם אם היא המשפחה הכי מוכרת בעולם
        אין שום סיבה לחשוף את הפרטיות בייחוד כשמדובר בכאב של משפחה!!