משה גפני: “אם לנתניהו לא יהיו 61 ממליצים – נשקול את צעדינו”

יו"ר מפלגת יהדות התורה התארח ב'פגוש את העיתונות' וכאשר נשאל על אפשרות של בחירות חמישיות הבהיר: "אין משמעות למכתב הנאמנות" • על תסריט בו מפלגתו תבחר להמליץ על בנט או סער: "יכול להיות שנדבר על זה"
אריה ריבקינד
ז' ניסן התשפ"א / 20.03.2021 19:59

משה גפני, יו”ר מפלגת יהדות התורה, הופיע הערב (מוצאי שבת), בראיון מוקלט ששודר במשדר מיוחד של התוכנית ‘פגוש את העיתונות’ עם רינה מצליח בחדשות 12.

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

גפני התייחס לחשש הגדול מפני בחירות חמישיות והבהיר כי אם לא יהיו גם הפעם 61 ממליצים לבנימין נתניהו – חברי סיעתו “ישקלו היטב” לפני שיעדיפו ללכת למערכת בחירות חמישית.

בנוסף, סיפר גפני מדוע לאורך שנים רבות מתמידה מפלגתו בתמיכתה בליכוד בראשות נתניהו, אולם סיפר גם על האפשרות בה יעדיף לתמוך בגדעון סער או נפתלי בנט.

על מכתב הנאמנות עליו חתמו חברי מפלגתו לתמיכה בנתניהו – אמר: “את יודעת שאין לזה שום משמעות”.

כאשר נשאל גפני מדוע הוא ומפלגתו הולכים כבר שנים עם הליכוד ונתניהו – השיב: “אני עם נתניהו הרבה שנים. אני הולך איתו מכיוון שהציבור המסורתי נמצא בליכוד, אם הציבור המסורתי היה במקום אחר, גם אני הייתי הולך למקום אחר. אני מחויב לציבור הזה, כמו שהציבור הזה מחויב לי”.

הוא הדגיש: “הנושא של ימין לא משחק אצלי תפקיד, אנחנו הולכים עם הציבור המסורתי שנמצא בליכוד והוא ימני”.

גפני: “אם לנתניהו לא יהיה 61 אנחנו נשקול לפני שנלך לבחירות חמישיות”, ואישר כי הוא לא פוסל גם אפשרות בה ימליצו חברי סיעת יהדות התורה על נפתלי בנט או גדעון סער כמועמדים לראשות הממשלה.

“על כל פנים, עדיף לחכות כמה ימים לפני שנגיד ‘מה אם לנתניהו לא יהיה רוב’. אני מאמין שזה כן יקרה”, אמר גפני. עם זאת הבהיר: “אם מישהו אחר יוכל להרכיב ממשלה – אבוא לפה לראיון נוסף”.

מבחינת  גפני אין שאלה מי האדם שאחראי למצב הפוליטי: “ליברמן שלקח קולות מהימין והעביר אותם לשמאל בגלל סיבות אישיות. הצופים יידעו שמי שאשם במה שקורה כאן היום זה האינטרסים האישיים של ליברמן שמעוניין לפגוע בנו, בגלל שאנחנו בקואליציה עם נתניהו”.

כאשר נשאל מדוע מסרבים חברי מפלגת דגל התורה לכהן כשרים בממשלה אמר: “אנחנו לא רוצים לשאת באחריות על דברים שהם בניגוד להלכה. אני משרת את המדינה הרבה יותר טוב בוועדת הכספים מאשר אם הייתי שר”.

לדבריו, “גם רבים בציבור החילוני רוצים שאני אהיה בוועדת הכספים”.

בהמשך הבהיר גפני כי הוא מתנער מדבריו של חבר מפלגתו, ח”כ יצחק פינדרוס, שאמר כי “מי שעברה גיור צה”לי היא שיקסע” – וטען: “הוא הראה לי גזיר עיתון שהוא הודיע שהוא חוזר בו”.

הוא המשיך ואמר: “אולי תשאלי את ליברמן איך יצא לו משפט כזה על המריצה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אז לצערי רק לא ג הפעם.
    21/03/2021 09:39
    משה
  1. גפני מעיד שהוא גם שמאל אם צריך. שבעתם תקציבים זה עיקרי הדת והאג׳נדה.
    השם ירחם. כחרדי לעולם לא אוכל להצביע לו.