סקר דרמטי: גדעון סער בשפל שיא, 61 מנדטים לגוש נתניהו ובנט

4 ימים לפני פתיחת הקלפיות: מסקר מהסקר האחרון של 'דיירקט פולס' - מכון הסקרים שתמיד זיהה מגמות - הקרב בין עבודה ומרצ צפוי להיות אחת מהדרמות הגדולות של מערכת הבחירות • כחול לבן מפתיעה ועולה ל-7, גם אביגדור ליברמן מזנק ל-9 מנדטים • סער צולל בדרך לחסימה
חרדים 10
ו' ניסן התשפ"א / 19.03.2021 10:57

מכון הסקרים שתמיד זיהה מגמות: מהסקר האחרון של מכון ‘דיירקט פולס’ במערכת הבחירות לכנסת ה-24 עולה כי לגוש תומכי נתניהו יש 53 מנדטים, ויחד עם מפלגת ימינה נתניהו יכול להגיע ל-61 המנדטים שיאפשרו לו להקים ממשלה.

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

וכך כותבים בדיירקט פולס על הסקר:

מערכת הבחירות הרביעית בישראל בשנתיים האחרונות, מהירה, מרהיבה, אכזרית. רק החזקים ישרדו את הגלים של הימים הקרובים. לא פחות מהפוליטיקאים, גם אנחנו הסוקרים נדרשים לעצבים של ברזל.

ברמה האישית נזהרנו והקפדנו ב’דיירקט פולס’ לשמור על שתיקה במהלך מערכת הבחירות, לא להתראיין או להשתתף בפאנלים לאורך כל התקופה, ובכך לשמור על סטנדרטים מקצועיים גבוהים גם ברמת הנראות.

בהתאם להוראות החוק, אנחנו יכולים לתת כעת את תמונת המגמות האחרונה למערכת הבחירות הנוכחית, שמתבססת על תהליכי העומק של 48 השעות האחרונות ועם אלפי נדגמים, נקודת השיא של מעקב רציף לאורך כל החודשים האחרונים.

בחרנו הפעם לסמן בחץ ירוק או אדום את המומנטום של הימים הקרובים, בחלק מהמפלגות בהם הוא קיים. די ברור כי לא נוכל לדייק בשלב זה את תוצאות האמת.

נתחיל מהתחתית: לפי תמונת המגמות שלנו, שלוש מתוך ארבע המפלגות בתחתית נמצאות במגמה חיובית ובסבירות גבוהה להיות בכנסת הבאה. אחת מהן, להערכתנו, תהיה גם הברבור השחור של מערכת הבחירות: כחול לבן, שחוזרת דה פקטו מאי המתים.

כך גם הציונות הדתית ורע”מ שמתחילות להתייצב בפנים.

בכלל, מגמת הישראליזציה בחברה הערבית, אותה הצגנו בסדרת סקרי עומק במהלך השנה האחרונה, הגיע למימוש הפוליטי שלה רע”מ היא לא תאונה פוליטית, היא תחילתה של מגמה שתמשיך להעסיק את הישראלים.

בטווח המומנטום השלילי ועם פריכות גבוהה, נמצאות שתי מפלגות שאיש לא חזה את מצבן כך בעת הזו: מפלגת העבודה ומפלגת תקווה חדשה.

בסקר שערכנו לאחרונה, קבעו יותר מ- 80% מהנדגמים כי ימינה תצטרף לגוש הימין לאחר הבחירות. גם אנחנו מעריכים כך.

גוש ימין בראשות הליכוד, המאגד סביבו את החרדים, הציונות הדתית וימינה מגיע לפי סקר זה ל-61 מנדטים ומאפשר הכרעה והקמת ממשלת ימין.

נראה כי בשונה מהסבבים הקודמים, בימין הפיקו את הלקחים ודאגו לא לשרוף אף קול. ימינה, גם אם לא התכוונה לכך, הפכה להיות סוכנת שמירה על מנדטים של הימין מרכז, שמאז פרישת כחלון לא מצאו בית פוליטי מתאים.

ופרדוקס אחרון לסיום: על לפיד הופעל לחץ לסדר את הקולות בגוש המרכז – שמאל. השבוע הוא הצהיר “כי מי שרוצה להצביע למרצ – שיצביע לה”.

נראה כי מי שנענה לקריאתו של לפיד היו בעיקר בוחרי העבודה, ועכשיו שתי המפלגות, מרצ והעבודה, עם סכנה ברורה ששתיהן תפולנה מתחת לאחוז החסימה אם אחוזי ההצבעה יעלו דרמטית.

הקרב בין השתיים צפוי להיות אחת מהדרמות הגדולות של מערכת הבחירות הנוכחית.

על פי הסקר, הליכוד עם 32 מנדטים, יש עתיד זוכה ב-17 מנדטים וסיעת ש”ס מקבלת תשעה מנדטים. ישראל ביתנו עם תשעה מנדטים, ימינה עם 8 ותקווה חדשה של גדעון סער קורסת לשבעה מנדטים בלבד.

מפלגת כחול לבן מפתיעה ועולה לשבעה מנדטים, הרשימה המשותפת עם שבעה וגם יהדות התורה זוכה במנדט השביעי.

מפלגת הציונות הדתית מקבלת חמישה מנדטים בסקר, העבודה, מרצ ורע”מ מקבלות כל אחד ארבעה מנדטים. המפלגה הכלכלית של ירון זליכה לא עוברת את אחוז החסימה עם 1.3%.

בחלוקה לגושים, מפלגות ”רק לא ביבי” מקבלות 55 מנדטים, גוש תומכי נתניהו עם 53, סיעת ימינה עם שמונה מנדטים ומפלגת רע”מ עם ארבעה מנדטים.

המדגם האחרון לבחירות 2021 נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריכים ה- 17 עד ה- 18 במרץ 2021, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 6,436 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל לרבות דוברי ערבית, רוסית והחברה החרדית. טעות הדגימה הסטטיסטית 1.2%+- בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות