מבצע קשית: הפרשנית שרי רוט אצל ליטל שמש בערוץ 20 • צפו

שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של אתר 'חרדים 10', התארחה ב'מהדורה המוקדמת' בהגשת ליטל שמש בערוץ 20 • האם יאיר לפיד בתרדמת? מדוע בנט לא הכריז 'רק לא ביבי'? והאם הוא ואיילת שקד ישובו אל חיק גוש הימין?
חרדים 10
ו' ניסן התשפ"א / 19.03.2021 02:21

ליטל שמש: פחות משבוע ליום הגורלי של הבחירות, ובינתיים נתניהו בבליץ ראיונות. שרי רוט, הפרשנית הפוליטית באתר ‘חרדים 10’, אולי זה מה שיעורר את יאיר לפיד מהתרדמת שלו?

שני ילדים בסכנת שמד – זועקים: “הצילו אותנו!” • פרשה מטלטלת

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

שרי רוט: אני לא יודעת אם יאיר לפיד נמצא בתרדמת. המצב הוא בקרשים, ואני לא יודעת אם זה באשמת יאיר לפיד. הם לא מצליחים להתרומם, כל הגוש לא מצליח, הייתה להם ‘תקווה חדשה’, שכבר כשעלתה על המדף אמרתי שלא ברור איזו מוטציה זו. היא לא שמאל, היא לא ימין. ואכן,  מצביעי השמאל-מרכז ראו מהר מאד שאם אכן חפצי חיים פוליטיים הם, ולא רק אג’נדת ‘רק לא ביבי’, שעם כל הכבוד היא לא ממש אג’נדה, אז לסער אין כל כך מה למכור, ואנחנו רואים באמת את ההתרסקות שלו במנדטים.

יאיר לפיד נמצא דווקא במספר טוב של מנדטים. אלא מה? שגם בסיבוב הקודם אילולי חבר לבני גנץ הוא לא היה משיג את ההישג הגדול שאיתו הוא הגיע לבחירות בסיבובים הקודמים. ולכן אי אפשר גם לבוא אליו באשמה כלשהי. זה מה יש במרכז-שמאל, יאיר לפיד נמצא במרכז הגוש הזה, וזה מה יש שם.

ליטל: אולי, באיזשהו מקום, הוא מנסה לשמור על עמימות, את יודעת, כדי שלא לעורר את הציבור של הליכוד לצאת ולהצביע.

שרי רוט: תראי, דווקא משום שנתניהו כל-כך רוצה אותו בפרונט, וחושב שאם הוא זה שיעמוד מולו  – הציבור יבין כמה זה לא שווה כוחות, אז אולי דווקא משום כך יועציו של לפיד אומרים לו: אל תספק לביבי את הסחורה, כי כנראה הוא יודע מה הוא רוצה ולמה. האם באמת זה מה שיקבע את גורל הבחירות – אם הוא ייצא לפרונט או לא – לא ברור. כי בסוף, מכל מה שיש שם על המדף, אם אנחנו מסתכלים על כל המפלגות, יאיר לפיד, בואי נגיד, עדיין לא הספיק לעשות המון רע… חוץ משבתו במשרד האוצר.

הוא נחמד, הוא סחבק, הוא עובר מסך, בניגוד להרבה אחרים, יש לו מה למכור למצביעי המרכז-שמאל. ובעיקר, הסחורה שלו למצביעי ‘רק לא ביבי’ היא: אני הוכחתי שאני לא מצטרף לביבי יהיה אשר יהיה המחיר שהוא יציע לי. בניגוד לאחרים שעדיין לא הוכיחו כל כך את הדבר הזה.

ליטל: כן, ובינתיים הליכוד מנסה לשתות את המנדטים של ‘ימינה’… זה מתוך הבנה שהם מצטרפים לממשלת לפיד?

שרי רוט: האמת, שבקשר ל’ימינה’ ברור שנתניהו רוצה לשתות אותם, אבל ל’ימינה’ יש איזושהי בעיה. אם נפתלי בנט היה באמת רוצה לפזול למצביעי המרכז-שמאל ולעלות במספר המנדטים – ואולי אפילו לקחת מיאיר לפיד, הוא היה צריך להגיד בפה מלא, ‘אני לא יושב עם ביבי’. אין לו שפם לגלח, אבל איזושהי פעולה שהוא אמיתי בעניין הזה. אבל כאן הוא היה מפסיד המון דתיים-לאומיים, ציבור המצביעים שלו, שלא ממש בעניין של ‘רק לא ביבי’. כי אם היה אכפת לו  – היה תומך בגדעון סער.

ליטל: הוא גם לא רוצה לצאת באיזה שהן הבטחות שאולי הוא לא יקיים אחרי הבחירות, כי ראינו בכמה מנדטים זה עלה לבני גנץ.

שרי רוט: את מתכוונת להגיד שיש בפוליטיקה עדיין אנשים ישרים, שלא כל-כך מהר מגלחים שפם בשביל להפר את ההבטחה שלהם ב’יום שאחרי’, אלא אומרים לעצמם, אם אכן אני חושב להיכנס לקואליציית נתניהו, מה שאני מעריכה שיקרה, נתניהו יקבל אותו בסבר פנים יפות. הוא מבין שהוא עשה טעות בפעם הקודמת כשהשליך אותו מהגוש אחרי שהיה להם גוש ימין חתום וסגור, ובאמת נתניהו קצת זלזל בו אפשר לומר. אני חושבת שזו הייתה טעות, חשבתי את זה מהתחלה, ואני חושבת שנתניהו מבין את זה היום.

אני חושבת שבנט יחזור הביתה, לחיק הימין המסורתי, זה כנראה גם מה שהמצביעים שלו חפצים ורוצים, ולכן אין טעם לומר ‘אני לא אשב עם נתניהו’ רק כדי לצאת מחר שקרן. אני לא חושבת שבנט, באופיו, הוא שקרן, והוא לא רוצה להצטייר כך. יש לו גם איזה שהן שאיפות ביום שאחרי נתניהו, אולי אפילו להיות פה ראש ממשלה.

ליטל:כן, השאלה באמת היא מה הוא יעשה ביום שאחרי. האם הוא יעדיף לבחור להיות ראש ממשלה, האם יאיר לפיד יתן לו בכלל אופציה לרוטציה, יש לו הרבה אופציות כרגע על השולחן.

שרי: אם את שואלת אותי, ובהיכרותי את נפתלי ואיילת, אני חושבת ששניהם יחזרו בשמחה, הוא למשרד הביטחון או החוץ או החינוך, לא משנה – ביבי יתן לו את מה שהוא ירצה – היא תחזור למשרד המשפטים, שם היא הייתה מאד מוצלחת ומאד אהובה.

ליטל: אבל נתניהו לא ייתן לו רוטציה, בשום קונסטלציה. הוא עם עשרה מנדטים.

שרי: תראי, איילת שקד ונפתלי בנט, שניהם אנשים חכמים. הם לא סטייל מי שחושב ש’אני מחר בבוקר יכול להיות פה ראש ממשלה’. יש להם זמן, הם אנשים צעירים, הם גם אנשים שמבינים שיש גם ‘היום שאחרי’. כמו שניר ברקת מבין את זה. את חושבת שניר ברקת לא היה רוצה להיות ראש ממשלה מחר בבוקר ולהיכנס לבלפור? ישראל כץ לא היה רוצה? אלא מה? יש אנשים פקחים שאומרים, ‘ביבי הוא ראש ממשלה מאד טוב!’ אני חושבת שעל זה אפילו בעולם מסכימים, אז למה לנו לרצות דברים אותם אנחנו לא יכולים לממש? למה לנו לצאת בהבטחות שאותן אנחנו לא יכולים לקיים?”

ליטל: אגו, יש אגו בפוליטיקה… את יודעת, אנשים יש להם אספירציות גבוהות.

שרי: אז אני מכירה אנשים שלא רוצים לעשות צחוק מעצמם ולבוא עם 7  מנדטים ולהגיד ‘אני רוצה להיות פה ראש ממשלה’. אולי יש אנשים שרוצים להיות רציניים בפוליטיקה ולומר: ‘חבר’ה, גם אם יהיו לי 10 מנדטים, 12, 14, את יודעת מה? 16, אני לא מחר בבוקר יכול להיות פה ראש ממשלה, אם יתנו לי תיק מכובד, תיקים לחבריי, וגם יגשימו את האג’נדה שלי בקשר למערכת המשפט – טוב לי. אני חושבת שזה אידיאלי בשביל נפתלי ואיילת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות