סקר ‘כאן חדשות’: כמה מנדטים עברו בקשית של נתניהו השבוע?

נתניהו במגמת התחזקות: עולה בשני מנדטים, בנט מאבד 3 מנדטים וסער מפסיד עוד שניים • כחול לבן, מרצ ורע"מ עוברות את אחוז החסימה • כחול לבן והעבודה מאבדות מנדט, וסמוטריץ' מתחזק • ומה בגושים?
אריה ריבקינד
ה' ניסן התשפ"א / 18.03.2021 21:04

5 ימים לבחירות: מהסקר האחרון של מכון קאנטר ודודי חסיד, שפורסם הערב (חמישי) ב’כאן חדשות’ עולים נתונים מהישורת האחרונה – ובראשם התחזקות הליכוד.

שני ילדים בסכנת שמד – זועקים: “הצילו אותנו!” • פרשה מטלטלת

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

לפי הסקר, הליכוד מתחזק ל-31 (לעומת 29 בסקר הקודם שנערך בשבוע שעבר) ועובר את רף 30 המנדטים. אחריו יש עתיד שנשארת יציבה עם 19 מנדטים.

מנגד, ימינה של נפתלי בנט צונחת ל-9 מנדטים, ירידה של שלושה מהסקר שנערך בשבוע שעבר. גם גדעון סער ותקווה חדשה יורדים למספר חד ספרתי, ומקבלים 9 מנדטים (ירידה של שני מנדטים מהסקר הקודם).

אחריהן נמצאות הרשימה המשותפת וש”ס עם 8 המנדטים, כמו בסקר הקודם. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן ויהדות התורה נשארות יציבות ומקבלות בסקר 7 מנדטים כל אחת.

העבודה נחלשת ל-5 מנדטים, לעומת 6 בשבוע שעבר.

מהצד השני, מפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ’ מתחזקת ועולה ל-5 מנדטים (מנדט יותר מהסקר הקודם).

בקרב המפלגות הקטנות המאבק סביב אחוז החסימה עדיין נמשך: כחול לבן מאבדת מנדט ועומדת על 4. מרצ ורע”מ גם הן עם 4 מנדטים כל אחת.

המפלגה הכלכלית של ירון זליכה ממשיכה לא לעבור את אחוז החסימה, ומקבלת 1.4% מהקולות.

מפת הגושים:

גוש תומכי נתניהו מתחזק שוב ועולה ל-51 מנדטים – עם בנט יש לראש הממשלה 60 מנדטים. כלומר תיקו בין הגושים, אלא אם גם מנסור עבאס מצטרף לנתניהו ומביא לו 64 מנדטים.

גוש מתנגדי נתניהו נשאר על 56 מנדטים, אך  עם מנסור עבאס יש להם גוש חוסם.

חדשות טובות לבנימין נתניהו: הליכוד במגמת התחזקות ורחוק מנדט אחד מניצחון בבחירות. אחוז הצבעה גבוה עלול להפיל מתחת לאחוז החסימה כמה מפלגות – ולהיפך. הפרשנות של ירון דקל

ואת מי יעדיפו משיבי סקר כאן חדשות ומכון קנטאר לראות על כיסא ראש הממשלה?

הסקר נערך בקרב 1,406 גברים ונשים בגילאי בגילאי 18 ומעלה, דגימה משולבת אינטרנטית וטלפונית, כולל מגזר ערבי, בין 17 במארס 2021 עד ל-18 במארס. מספר האנשים שהתבקשו לענות על הסקר הוא 7,542 איש. טעות הדגימה היא 2.6%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות