הליכוד מתרומם, בנט וסער צונחים לחד-ספרתי. ומי סביב חסימה?

5 ימים לפתיחת הקלפיות: מסקר מכון סמית עבור mako עולה: הליכוד כבר עם 31 מנדטים - אבל רק 60 לגוש הימין • שלוש מפלגות מתנדנדות סביב אחוז החסימה, אבל מרצ בצרות • הליכוד משיג מנדט וחצי במגזר הערבי • 'הפריכות': מי הן המפלגות עם מספר המתלבטים הגבוה ביותר?
חרדים 10
ה' ניסן התשפ"א / 18.03.2021 18:37

חמישה ימים לפתיחת הקלפיות:  מסקר בחירות של אתר mako שנערך על ידי ‘מכון סמית’ עולה כי הליכוד מתחזק ועולה ל-31 מנדטים, אך עדיין רחוק מרחק של מנדט מהרכבת קואליציה בת 61.

שני ילדים בסכנת שמד – זועקים: “הצילו אותנו!” • פרשה מטלטלת

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

על פי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום (חמישי) היה הליכוד בראשות בנימין נתניהו מקבל 31 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד היא המפלגה השנייה בגודלה עם 19 מנדטים.

כל יתר המפלגות האחרות עומדות הרחק  – על מספר מנדטים חד-ספרתי.

תקווה חדשה של גדעון סער מאבדת מכוחה גם בסקר זה ומקבלת רק 9 מנדטים. גם ימינה של נפתלי בנט יורדת ל-9 מנדטים.

הרשימה המשותפת מקבלת בסקר 8 מנדטים. גם ש”ס מקבלת 8.

ישראל ביתנו ויהדות התורה זוכות ל-7 מנדטים כל אחת. מפלגת העבודה עם 5 מנדטים בלבד. גם הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ מקבלת 5 מנדטים.

על פי הסקר, כל המפלגות המתנדנדות בסקרים האחרונים סביב אחוז החסימה יחצו אותו: כחול לבן, רע”ם ומרצ משיגות ארבעה מנדטים כל אחת.

מבין שלוש האחרונות, מרצ נמצאת במצב הבעייתי ביותר, ונראה כי גם השגת חצי מנדט במגזר הערבי לא תבטיח את כניסתה לכנסת הבאה.

רע”ם תלויה בעיקר באחוז ההצבעה במגזר היהודי – כאשר ככל שיהיה גבוה יותר כך יורע מצבה, ובאחוזי ההצבעה עבורה בחלקים מסוימים במגזר הערבי (כמו הבדואים בדרום). עורכי הסקר מציינים, כי בתרחיש מסוים היא אף עשויה להגיע ל-5 מנדטים.

המפלגה הכלכלית החדשה בראשות פרופ’ ירון זליכה לא עוברת את אחוז החסימה עם 1.6% מהקולות.

על פי תוצאות הסקר אף אחד מהגושים לא מגיע ל-60 מנדטים ללא ימינה.

גוש הליכוד, ש”ס, יהדות התורה והציונות הדתית מונה 51 מנדטים.

גוש /רק לא ביבי’ – יש עתיד, תקווה חדשה, ישראל ביתנו, מפלגת העבודה, כחול לבן ומרצ – מצטרפים ל-48 מנדטים בלבד. הגוש עולה ל-56 בצירוף הרשימה המשותפת.

בנט, שמבקש להיות ממליך המלכים בתום הבחירות, לא מצליח על פי הסקר להשלים 61 מנדטים לאף אחד מהגושים.

נפילה מתחת לאחוז החסימה של מרצ או כחול לבן עשויה להביא את נתניהו ל-61 מנדטים; נפילה של שתיהן גם יחד תעשה זאת כמעט בוודאות.

מנגד, אם הציונות הדתית לא תיכנס לכנסת, סיכוייו של נתניהו להקים קואליציה של 61 מנדטים נמוכים, עד בלתי קיימים.

כ-8% מהבוחרים עדיין מוגדרים כקולות צפים שלא החליטו עבור מי להצביע.

מניסיון העבר ידוע כי אחד מכל שבעה בוחרים מכריע לגבי ההצבעה רק יומיים-שלושה לפני יום הבחירות, כך ששינויים שיתרחשו לאחר איסור מועד פרסום הסקרים – החל ביום ראשון הקרוב, עשויים להשפיע על התוצאות.

מי הכי פריך? 

מבין אלו שהחליטו, מפלגתו של סער מוגדרת כמפלגה ה”פריכה” מכולן: 59% מהנשאלים שהצהירו כי יבחרו במפלגה אמרו גם כי הם עדיין מתלבטים.

קרובות אליה מפלגת העבודה (55%), ימינה (53%) וכחול לבן (47%).

המפלגות עם מספר המתלבטים הנמוך ביותר הן ש”ס (89% בטוחים בהצבעתם עבורה), יהדות התורה (77%) והליכוד (76%). הציונות הדתית נראית בטוחה עם 73% שמשוכנעים בהצבעתם, וגם מרצ המתנדנדת נהנית מבסיס אמין של למעלה מ-70% מובטחים.

בניגוד לחששות מפני אחוז הצבעה נמוך נראה כי אחוז ההצבעה הצפוי במגזר היהודי יעמוד על יותר מ-80%.

77% מהנשאלים אמרו כי הם משוכנעים שיצביעו. אחוז ההצבעה צפוי להיות מכריע במיוחד במגזר הערבי, ונכון לעכשיו נראה כי שיעור ההצבעה יהיה 58-60 אחוזים (נמוך מאשר בבחירות הקודמות, אז עמד שיעור ההצבעה על 65%).

לפיכך המגזר יעניק 15-16 מנדטים: 75-80 אחוזים מתוכם למפלגות הערביות ול-20-25 אחוזים למפלגות הציוניות. על פי הסקר, הליכוד זוכה במגזר הערבי לנתון דרמטי: מנדט וחצי.

הסקר נערך ב-17-18 במרץ 2021 בקרב 900 גברים ונשים כמדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (יהודים וערבים) בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה: 3.1%. הראיונות בוצעו בשילוב ראיונות טלפוניים ופאנל אינטרנטי בשיטות סטטיסטיות מקובלות. מספר המתבקשים להשתתף בסקר: 7,294

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות