מכה לתנובה: בגלל הטעיית צרכנים תשלם פיצוי של 8,640,000 שקלים

חברת תנובה שיווקה עשרות סוגי מוצרי עוף וחלקי עוף של חברה אחרת תחת אריזות הנושאות את שמה ואת הבטחת האיכות שלה • "ניצול בוטה של האמון שהציבור נתן לחברה"
חרדים 10
ה' ניסן התשפ"א / 18.03.2021 01:28

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הטילה עיצום כספי גבוה בסכום של 8,640,000 שקלים על חברת ‘תנובה’ בגין הטעיית צרכנים.

שני ילדים בסכנת שמד – זועקים: “הצילו אותנו!” • פרשה מטלטלת

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

לפי טענת הרשות להגנת הצרכן, ‘תנובה’ הטעתה צרכנים במכירת מוצרי עוף, כאשר הציגה מצג לפיו תנובה מעורבת בייצורם ובהבטחת איכותם, למרות שבפועל ‘תנובה’ שימשה רק כמפיצה של המוצרים.

ההודעה נשלחה למנכ”ל החברה, אייל מליס.

לפי הרשות להגנת הצרכן, מדובר בעיצום גבוה שמדגיש את חומרת ההפרות שנעשו על ידי החברה. לחברה אין הפרות קודמות ולכן העיצום הכספי הופחת ב-20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן. במקור הסכום היה 10,800,000 שקלים.

מהחקירה שקיימה הרשות להגנת הצרכן עלה, כי חברת ‘תנובה’ שיווקה עשרות סוגי מוצרי עוף וחלקי עוף באריזות הנושאות את השם ‘תנובה’.

על גבי האריזות נכתב אחד מהשניים: “לקוח נכבד! תנובה עושה הכל כדי להבטיח את איכות המוצר, להנאתך המלאה. אם בכל זאת נפגם המוצר, אנא פנה אלינו בכתב בצירוף האריזה” – או: “לקוח יקר, אנו עושים הכל כדי להבטיח את איכות המוצר, להנאתך המלאה. אם בכל זאת נפגם המוצר אנא פנה אלינו בצירוף האריזה”.

לוגו תנובה הוצג באופן בולט על גבי המוצרים. על חלק המוצרים נכתב: “תנובה איכות מובחרת”.

אלא שהמוצרים המדוברים יוצרו על ידי חברת ‘קורניש חן (1987) בע”מ’ ולא על ידי תנובה, ומעורבותה של תנובה באה לידי ביטוי רק במתן שירותי הפצה למוצרים.

ברשות להגנת הצרכן אומרים כי במקרה זה, תנובה היא גורם ותיק ומרכזי מאוד בתחום מוצרי העוף ונהנית ממוניטין רב. המסרים שנשאו המוצרים כללו הן את לוגו תנובה והן אמירות מפורשות לגבי אחריותה של תנובה לטיב המוצרים.

תגובת תנובה: “זהו מקרה מובהק שבו לא היה כל מקום להטלת עיצום כספי. לא בוצעה כל הטעיה. בחזית אריזת מוצרי העוף צוין בבירור שמה של היצרנית, חברת קורניש חן, אשר תנובה, החזיקה בה 50% באותה עת. תנובה סיפקה לה בשנים 2015-2017, לגביהן מתייחס הקנס, שירותי הפצה ולוגיסטיקה, שהיה להם קשר הדוק וישיר לאיכות המוצר. תנובה סבורה, כי במקרה זה כשלה הרשות לחלוטין להבין את טיבה של הטעיה ואת טובת הציבור, וכי העיצום הוטל מטעמים בלתי ענייניים. עניינים אלו יתבררו במסגרת הערעור שהגישה תנובה על העיצום”.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין: “מדובר בעשרות מוצרים שבכולם תנובה הטעתה את הצרכנים כאשר הציגה לגביהם מצג שווא לפיו היא מעורבת בייצורם ואבטחת איכותם. יש כאן ניסיון לנצל את המוניטין שיש לחברה בקרב ציבור הצרכנים ובאמצעותו לשווק לציבור מוצרים שלא יוצרו על ידה והיא כלל לא הייתה מעורבת ביצורם. זהו ניצול בוטה של האמון שהציבור נתן לחברה. הרשות ממשיכה בפעילותה נגד חברות המטעות את הצרכנים ותביא לדין כל עוסק אשר פועל תוך פגיעה וניצול של ציבור הצרכנים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות