אחרי שביידן כינה את פוטין “רוצח”: רוסיה החזירה את שגרירה הביתה

העימות בין המדינות החל לאחר שדוח המודיעין האמריקני קבע: איראן ורוסיה ניסו להשפיע על הבחירות האחרונות • ביידן: הוא ישלם מחיר על ההתערבות בבחירות שלנו
נתן פרל
ד' ניסן התשפ"א / 17.03.2021 19:56

לא מוחל על כבודו: לאחר שנשיא ארצות הברית ג’ו ביידן כינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין “רוצח” – מוסקבה החזירה הערב (רביעי) את השגריר בבירה וושינגטון להתייעצויות.

שני ילדים בסכנת שמד – זועקים: “הצילו אותנו!” • פרשה מטלטלת

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

מטעם משרד החוץ הרוסי נמסר, כי שגריר רוסיה בוושינגטון אנטולי אנטונוב הוזמן למוסקבה להתייעצויות, בהן ינותחו היחסים עם ארה”ב.

בהודעה מטעמו נכתב: “העיקר מבחינתנו הוא לבחון דרכים לתיקון היחסים בין רוסיה לארה”ב שנמצאים במצב קשה”.

משרד החוץ הוסיף: “וושינגטון הביאה את היחסים למבוי סתום בשנים האחרונות ואנחנו מעוניינים למנוע מצב בלתי הפיך, במיוחד אם האמריקנים לא מזהים את הסכנה במצב זה”.

ביידן אמר את הדברים בראיון שקיים עם כתב רשת החדשות ABC, על רקע דוח המודיעין האמריקני שקובע רשמית שאיראן ורוסיה התערבו בבחירות האחרונות לנשיאות בארצות הברית בשנת 2020.

“הוא ישלם מחיר על ההתערבות בבחירות בארצות הברית. קיימנו שיחה ארוכה הוא ואני – ואני מכיר אותו היטב”, אמר הנשיא בראיון. “הבהרתי לו כבר בתחילת השיחה שאני יודע מי הוא ושאם אני אחליט על הליכה להסכם לצמצום נשק להשמדה המונית, עליו להיות מוכן”.

כשנשאל הנשיא אם היה מגדיר את פוטין כרוצח ביידן – הוא השיב בחיוב.

“אני אכן חושב ככה. אתה תראה שפוטין הולך לשלם על התערבותו”, אמר הנשיא.

רשת CNN דיווחה אתמול כי הממשל האמריקני צפוי להטיל סנקציות על איראן ורוסיה  כבר בשבוע הבא.

רשת הטלוויזיה NBC דיווחה, כי בדוח נכתב שהממשל בטהראן ריכז מאמצים למנוע את בחירתו של הנשיא האמריקני לשעבר טראמפ מכיוון שהגדיר זאת כאיום ביחס לאיראן.

לפי הדיווח, הנשיא פוטין הורה על פעולות פגיעה במעמדותו של ביידן ושל המפלגה הדמוקרטית, תוך ניסיון לסייע לנשיא לשעבר טראמפ.

המודיעין האמריקני קובע כי סין לא קיימה ניסיונות להשפיע על מהלך הבחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות