בכירי משרד הבריאות תוקפים את החלטת בג”ץ: “כמו סכין בגב”

ממונה הקורונה פרופ' אש תקף את פסיקת בג"ץ: "ההחלטה עלולה לקרב את מדינת ישראל לגל תחלואה גבוה דווקא עכשיו. תאפשר כניסת תחלואה רבה ווריאנטים מסוכנים" • סגן השר קיש: "בג"ץ לוקח אחריות על כניסת מוטציות לישראל, ושיהיה לנו בהצלחה" • בחברות התעופה, כמובן, חוגגים
תמי גיל
ד' ניסן התשפ"א / 17.03.2021 18:07

אחרי ביטול ‘ועדת החריגים’: במשרד הבריאות חוששים ומוטרדים מאוד מההחלטה שמשמעותה שמיים פתוחים. החשש העיקרי הוא מכניסה של וריאנטים חדשים. בכיר במשרד אמר הערב (רביעי) לכאן חדשות כי החלטת בג”ץ היא “סכין בגב”, לאור הפתיחה הנרחבת והירידה בתחלואה.

שני ילדים בסכנת שמד – זועקים: “הצילו אותנו!” • פרשה מטלטלת

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

ב’כאן חדשות’ דווח הערב, כי אתמול נחת בישראל מטוס מאתיופיה ובו שבעה חולים. כמה מהם חלו בווריאנט הבריטי וכמה בווריאנט הדרום אפריקני.

הנוסעים האחרים במטוס התבקשו להיכנס לבידוד.

בכירים במשרד הבריאות טענו הערב שההגבלות על נחיתת המטוסים וכניסת הנוסעים, אירוע כמו הטיסה מאתיופיה היה ניתן להכלה.

סגן שר הבריאות יואב קיש מתח ביקורת חריפה על החלטת בג”ץ לפתוח את השמיים ללא הגבלה החל משבת.

“בג”ץ לוקח אחריות על כניסת מוטציות לישראל, ושיהיה לנו בהצלחה”, כתב סגן השר קיש.

פרויקטור הקורונה, פרופ’ נחמן אש, אמר לאחר פסיקת בג”ץ: “ההחלטה שהתקבלה מעוררת דאגה, מכיוון שתאפשר כניסת תחלואה רבה ווריאנטים מסוכנים לישראל. עשינו צעדים רבים כדי למנוע זאת, וחבל שכעת אנו מציבים בסיכון את נתוני התחלואה המעודדים.

“החלטת בג”ץ עלולה לקרב את מדינת ישראל לגל תחלואה גבוה דווקא עכשיו”.

צוות עבודה משותף למל”ל, משרדי התחבורה, הבריאות והייעוץ המשפטי לומד עכשיו את החלופות האפשריות.

כפי הנראה, ניתן עדיין להביא תקנות חדשות לגבי היציאה, בדגש על מי שלא חוסן או החלים.

איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית בירך על החלטת בג”ץ: “מצער שבמקום לתכנן וליישם פתרונות ברי קיימא בנתב”ג ובגבולות הממשלה הוציאה הנחיות בלתי הגיוניות ובלתי ישימות, תוך יצירת ועדות חריגים בעייתיות. מצב זה פגע גם בנוסעים וגם בבריאות הציבור. אנו מקווים שלאור החלטת בג”צ הממשלה תיישם את הפתרונות המקצועיים המאוזנים לניהול מושכל של המעבר בגבולות”.

כפי שדווח מוקדם יותר היום, בג”ץ קבע  כי השמיים בישראל ייפתחו באופן מלא – והגבלת הנכנסים היומית תבוטל. המשמעות של ההחלטה היא שמחוסנים ומחלימים יוכלו להיכנס לארץ כמעט ללא הגבלה, למעט בדיקות.  כך גם היציאה מישראל.

בענף התעופה, מברכים על ההחלטה.

אורי סירקיס, מנכ”ל חברת ישראייר: “החלטת בג”ץ בעיתוי הנוכחי משתלבת היטב עם מדיניות פתיחת השמיים של מגוון רחב של מדינות שכבר הודיעו שישראלים שיגיעו אליהם בסוף מרץ או בראשית אפריל יהיו פטורים מחובת בידוד בכניסה אליהן ובלבד, שיבצעו בדיקות קורונה או יציגו תעודות חיסון.

“זוהי בשורה חשובה מאוד לעשרות אלפי עובדים בענף התיירות והתעופה, זו בשורה שתאפשר לעשות אלפי משפחות לצאת מעבדות לחירות, אחרי שנה קשה של חל”ת וירידה דרמטית בפעילות התיירותית והתעופתית”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות