ב-2021 אפשר למכור חמץ אונליין: מי מציע את השירות? איך זה עובד?

הנוחות הזו, היא מה שגורם לאלפי ישראלים כיום למכור חמץ אונליין • כן, מתברר שזה משהו שהוא אפשרי לחלוטין - ויותר מכך: הוא הופך את הפעולה הזו ממסורבלת ולא תמיד יעילה לנוחה ביותר ופשוטה מתמיד
תוכן שיווקי
ד' ניסן התשפ"א / 17.03.2021 14:11

אז כמה דברים אתם עושים היום אונליין ולא באופן הקלאסי והרגיל? סביר להניח שאתם כבר מזמינים לא מעט מוצרים דרך האינטרנט, בין אם מאתרים מחו”ל או חנויות מהארץ, חלקכם עושה את הקניות בסופר באתרים ובאפליקציות במקום לצאת פיזית לרכוש אותו – ואחוזים גדולים מהציבור כיום משלמים חשבונות שונים כמו ארנונה, חשמל ומים דרך האינטרנט.

נראה כי העולם הדיגיטלי ובפרט ההתנהלות דרך הרשת הפכו להיות חלק אינטגרלי בחיים של כולנו, ועל אף שתמיד יהיה מה שילין על כך, אין ספק שזה משפר לנו את איכות החיים בצורה משמעותית והופך אותם לנוחים הרבה יותר.

הנוחות הזו, היא גם מה שגורם לאלפי ישראלים כיום למכור חמץ אונליין. כן, מתברר שזה משהו שהוא אפשרי לחלוטין, ויותר מכך, הוא הופך את הפעולה הזו ממסורבלת ולא תמיד יעילה לנוחה ביותר ופשוטה מתמיד. איך זה עובד? ממש כך.

מי מציע את השירות?

כנראה שאתם שואלים את עצמכם קודם כל מי מציע את השירות הזה ואיך זה בדיוק עובד. אז נספר לכם שאת מכירת החמץ אונליין תוכלו לעשות דרך כמה וכמה אתרים שעוסקים בדיוק בזה.

למשל, ניתן לעשות זאת באמצעות אתר כיפה המציע ממשק פשוט, מהיר ונוח, האתר של בית חב”ד, האתר הממשלתי והרבנות הראשית לישראל ועוד אתרים רבים נוספים.

שימו לב שהתהליך משתנה כמובן ממקום למקום, אבל בגדול מדובר בעניין פשוט, נוח ולא מורכב כלל וכלל.

איך זה עובד?

בגדול, כל מה שאתם צריכים זה כתובת מגורים תקנית וכן כתובת מייל תקינה, אותם יש להזין. הכתובת שלכם תיכנס למכירה הקולקטיבית של החמץ ואל כתובת המייל תקבלו את האישור הרשמי על המכירה.

במעמד ההרשמה יש למלא טופס מקוון קצר ופשוט עם הפרטים הנ”ל, וכן יש להוסיף רשימה מפורטת של החמץ שברשותכם ולחתום על טופס ייפוי כוח המאפשר לאתר למכור את החמץ שלכם עבורכם.

באתר כיפה למשל, מי שאחראי בפועל על המכירה של החמץ הוא הרב אליקים לבנון וכל מי שימונה על ידו לכך.

מה אומרת ההלכה?

על פי ההלכה בחג הפסח אסור לנו לאכול חמץ, לגעת בחמץ, להיות בקרבה של חמץ ואפילו לראות חמץ. לפני החג יש להיפטר מן החמץ לחלוטין, ולשם כך קיים מנהג ביעור חמץ, לפיו יש לאסוף את כל שאריות החמץ, כולל פירורי חמץ שנמצאו בפינות הבית אותם יש לאתר עם נר בחושך ולשרוף יחד.

אך מה קורה אם נשאר אצלנו חמץ טוב שגם אחרי החג עדיין יהיה טרי ומתאים לאכילה? ובכן, ההלכה אומרת שחמץ שאסור להשתמש בחמץ הזה, מפני שמדובר ב”חמץ שעבר עליו הפסח”.

הפתרון לעניין הזה הוא בעצם מכירת החמץ לגוי. החמץ שעובר לאדם שאינו יהודי ולא מחויב במצווה, נשאר אצלו במהלך החג ולאחר מכן ניתן לרכוש זאת ממנו בחזרה וכך לא לעבור על האיסור שכן לא מדובר ב”חמץ שעבר עליו הפסח”.

נוח, מהיר ופשוט

מעבר לעובדה שכל המכירה עצמה של החמץ נעשית מהבית ללא צורך לצאת כלל, חשוב לדעת שבשיטת המכירה אונליין, אין צורך בכלל להוציא את החמץ מהבית, וכל שיש לעשות הוא לאחסן אותו במקום מרוחק ולא נגיש ולסמן אותו בצורה ברורה, כך שדיירי הבית לא יאכלו אותו בטעות במהלך החג.

אנו בהחלט ממליצים להצטרף לעשרות אלפי הישראלים שנהנים גם השנה מהיתרונות הרבים שבמכירת חמץ אונליין בצורה מסודרת, פשוטה וכמובן תקינה מבחינה הלכתית.

חג שמח!

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות