דרמטי: סגירת השמיים אינה חוקית – ייפתחו באופן מלא

התקנה שקובעת מכסה של 3,000 נוסעים נכנסים ביום, ותקנת היציאה והכניסה שדורשת אישור 'ועדת חריגים' טרם יציאה עבור מי שלא מחוסן או מחלים - אינן חוקתיות • פינדרוס: "שמח שסוף סוף נפל האסימון שהסגירה לא אנושית. היום התברר שהתקנות שלהם הונחו על מריצה - ונזרקו"
אריה ריבקינד
ד' ניסן התשפ"א / 17.03.2021 13:44

שופטי בג”ץ קבעו היום (רביעי) כי התקנות שסוגרות את השמיים אינן חוקתיות ובטלות מיום שבת הקרוב –  יום פקיעת תוקף ההגבלות.

שני ילדים בסכנת שמד – זועקים: “הצילו אותנו!” • פרשה מטלטלת

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

השופטים אף החליטו כי לא יהיה ניתן להאריכן.

לפי השופטים, התקנה בתקנות הגבלת התעופה, שקובעת מכסה של 3,000 נוסעים נכנסים ביום, ותקנת היציאה והכניסה, שדורשת אישור ועדת חריגים טרם יציאה מישראל עבור מי שלא מחוסן או מחלים – אינן חוקתיות.

בהחלטה נקבע, כי ההגבלה פוגעת בזכויות בסיסיות, ללא שהות מספקת לאזרחים להתארגן, עם מידע חסר, בלי שלממשלה היו נתונים ובלי שהיא נימקה מדוע קיבלה החלטה זו.

הוחלט כי לא ניתן יהיה להאריך את תוקף ההגבלות האלה במתכונתן הנוכחית וניתנה התראת בטלות לפיה, ככל שיוטלו בעתיד הגבלות חדשות כלשהן על הכניסה לישראל והיציאה ממנה – “יש לבסס אותן על תשתית עובדתית מקיפה ועדכנית ולהבטיח כי הן עומדות כנדרש במבחנים החוקתיים”.

לטענת בג”ץ, הרושם שנוצר הוא שבמקום להשקיע מאמץ ומשאבים באכיפת הבידוד, הופעל משטר של הגבלת כניסה לישראל – פשוט יותר לביצוע, אך פוגע הרבה יותר בזכויות יסוד.

לפי בג”ץ, ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שבה הוגבלה באופן כה גורף זכות אזרחים לחזור למדינתם.

יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ יצחק פינדרוס, הגיב על ההחלטה על פתיחת השמים: “אני שמח שסוף סוף נפל האסימון שסגירת השדה והתנהלות הממשלה היא לא אנושית – מה שצעקנו בוועדות פעם אחר פעם, הצבענו נגד ועשינו כל תרגיל לעצור ולמנוע מול יועצים משפטיים שנשלחו להילחם בנו. היום התברר שהתקנות שלהם הונחו על מריצה ונזרקו…

“בתקופה האחרונה טיפלנו באינספור פניות, חרדים כחילונים, של מקרים הומניים נוגעים ללב, רפואיים ומשפחתיים, שבגלל אטימות וחוסר יעילות לא זכו למענה. ניסינו לסייע להם, ללחוץ ולעזור – למרות הרעל שספגנו. אפשר רק לברך על סיומה של הפרשה המבישה הזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות