אחרי מחלה קשה: אשת הגאון רבי יעקב יוסף – הרבנית נצחיה ע”ה

נחמן וייס
|
י"ז אב התשע"ד / 13.08.2014 17:07
הרבנית נצחיה יוסף ע”ה, רעייתו של הגאון רבי יעקב יוסף זצ”ל, נפטרה בצהריים לאחר מחלה קשה • הרבנית היא בתו של הגאון רבי עמרם אזולאי זצ”ל • הותירה אחריה 8 ילדים • הלוויתה תצא בשעה 21:00 מבית הכנסת ‘בורכוב’.

ברוך דיין האמת:  היום (רביעי) בצהרים הלכה לעולמה, בגיל 65, הרבנית נצחיה יוסף ע”ה, רעייתו של הגאון רבי יעקב יוסף זצ”ל.

הרבנית ע”ה סבלה בחודשים האחרונים ממחלה קשה. לאחר פטירתו של בעלה, לפני כשנה וחצי, החלה לסבול מכאבים ולאחר סדרת בדיקות נתגלתה המחלה.

הרבנית עברה סדרת טיפולים בבית החולים הדסה עין כרם, ולאחריהם שבה לביתה. אך בימים האחרונים חלה הידרדרות במצבה והיא אושפזה שוב – והיום בצהריים נפטרה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

הרבנית נצחיה היא בתו של הדיין הגאון רבי עמרם אזולאי זצ”ל, מחכמי ישיבת פורת יוסף, שהיה בידידות עם הגר”ע יוסף זצ”ל. בצעירותם נישאו, הרב יעקב והרבנית, כשאת החופה סידר הגרי”ש אלישיב זצ”ל.

במשך השנים הרבנית עמדה לימינו של בעלה זצ”ל, ואפשרה לו לעסוק בלימוד ולהרביץ תורה ברבים.

בימי מחלתו, סעדה אותו במסירות רבה. 

הותירה אחריה שמונה ילדים:  הבת הבכורה מרגלית, הרב עובדיה ראש כולל בבית שמש וממשיך דרכו של אביו במסירת שיעורים בביהמ”ד “חזון יעקב”, יהונתן, משה, עמרם, רחל, אברהם וציפורה.

הלוויתה תצא הערב בשעה 21:00 מבית הכנסת ‘בורכוב’ בשכונת הבוכרים בירושלים, שם היה בית המדרש של הגר”י. והיא תיטמן בהר המנוחות סמוך לקברו של בעלה.