דעיכה: מקדם ההדבקה ירד ל-0.7, הבדיקות החיוביות –  2.1%

תמי גיל
|
ד' ניסן התשפ"א / 17.03.2021 10:50
המגמה החיובית נמשכת: בבתי החולים מאושפזים 578 חולים שמצבם קשה • מתוך 1.8 מיליון מתחסנים בשתי מנות – 0.13% חלו. 79 מהם נפטרו • פרופ’ רוני גמזו: “לא להיבהל מהווריאנט, אנחנו מתחסנים. אפילו אחרי מסיבות פורים יש צלילה בתחלואה. הכול בזכות החיסונים והמחלימים”

מנתוני משרד  הבריאות שפורסמו הבוקר (רביעי) עולה, כי מתוך 1.8 מיליון ישראלים שקיבלו את שתי מנות החיסון נגד נגיף קורונה עד סוף חודש ינואר, 2,381 מחוסנים (שהם 0.13%) אומתו בהמשך חיוביים לנגיף.

שני ילדים בסכנת שמד – זועקים: “הצילו אותנו!” • פרשה מטלטלת

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

263 מאומתים מביניהם (שהם 0.014%) נזקקו לאשפוז. מצבם של 194 הוגדר קשה ו-79 נפטרו.

במקביל, נמשכת הירידה בממדי התחלואה בקורונה: משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 1,472 נדבקים חדשים בנגיף, מתוך יותר מ-72 אלף בדיקות. מדובר ב-2.1% מכלל הנבדקים – הנתון הנמוך ביותר מאז תחילת חודש דצמבר.

ירידה חלה גם בקרב המאושפזים במצב קשה ומספרם עומד על 578, מתוכם 202 מונשמים.

מקדם ההדבקה מוסיף לרדת, ועומד כעת על 0.7.

מפרוץ המגפה אשתקד נפטרו בישראל 6,051 בני אדם מהנגיף.

מספר הישראלים שזכאים לתו ירוק חצה את רף ה-4 מיליון. 5,140,261 בני אדם קיבלו את מנת החיסון הראשונה, ו-4,362,416 את המנה השנייה.

בדו”ח אמ”ן שפורסם הבוקר צוין, כי הנתונים המעודדים הם תוצאה של ביצועיו הטובים של החיסון, אך עם זאת, התחלואה עדיין רבה ובאמ”ן ממליצים להמשיך לעטות מסכה כנדרש.

באמ”ן מציינים עוד, כי מספר המאומתים ומספר החולים במצב קשה ממשיכים במגמת ירידה, אך היקף התחלואה עודנו גבוה יחסית ויש להיזהר משאננות, כיוון שהמשך ההקלות עלול להביא לעלייה מחודשת בתחלואה, בעיקר אצל אלו שטרם חוסנו.

לדבריהם, חשוב לצמצם כניסת וריאנטים מחו”ל ולקדם את חיסון המחלימים אשר עשויים להדבק מחלקם.

על פי אמ”ן, החיסונים יעילים בפרט עבור מחלימים שמצויים בסיכון להדבקה חוזרת מהזן הדרום אפריקאי שנמצא בישראל וייתכן שגם מזנים דומים, כמו הזן הברזילאי.

מדיווחים ראשוניים עולה כי מחלימים שסובלים מתסמינים מתמשכים גם לאחר החלמתם, מעידים על שיפור ניכר במצבם לאחר קבלת מנת חיסון.

פרופ’ רוני גמזו התייחס היום בראיון לרדיו ‘קול חי’ להישג העולמי של ישראל שנפתחת ראשונה בעולם, ואמר באופטימיות כי השנה נחגוג פסח ללא מגבלות: “אפילו אחרי מסיבות פורים יש צלילה בתחלואה. הכול בזכות החיסונים והמחלימים”.

הוא הוסיף: “אנחנו הראשונים בעולם שפותחים את ההגבלות. יש לנו חומת מגן, שעוצרת את אפקט ההדבקה. המסעדות נפתחות ואין התפרצויות, כי כולם מחלימים”.

פרופ’ גמזו לא נבהל מהחשש התמידי המופגן על ידי כלל הגורמים הרפואיים ממוטציות חדשות. לדבריו, “אין מה להיבהל מהווריאנט, אנחנו מתחסנים. צריך לאפשר לישראלים להיכנס לארץ, ועם כמובן בדיקות בכניסה וביציאה”.

על הטיפול במגיפה אומר גמזו: “לא הייתי משנה כלום, לנצח מגיפה אתה צריך את הציבור איתך, שישתפו פעולה. עם זה בהחלט נכשלנו, כי הממשלה הייתה פריטטית ומפולגת. זה פגע באמון הציבור, ובגיוס הציבור”.