שני ילדים זועקים: “אנחנו רוצים להישאר יהודים!” • פרשה מטלטלת

פרשת יוסל'ה שוחמכר 2? • אב נוצרי ואם יהודיה התגרשו, וכעת מנסה האב לקרוע את הילדים מאמם ולכפות עליהם מגורים בניו זילנד - תוך מתן חינוך נוצרי לילדים • בני משפחת האם עושים מאמצים אדירים לגייס כספים להוצאות ולמימון עורכי דין שייצגו את האם והילדים - ויצילו אותם • מי יעזור? כל אחד יכול
חרדים 10
ד' ניסן התשפ"א / 16.03.2021 22:54

כל מי שזוכר את פרשת יוסל’ה שוחמכר אינו יכול שלא להצטמרר למשמע הפרשייה החדשה, זו שמאיימת לקרוע אם מילדיה – וגרוע מכך: לקרוע ילדים מעמם, העם היהודי.

“פליז, תעזרו לנו לחזור חזרה לישראל”, מתחנן הילד.

“אנחנו לא רוצים להיות כאן”, זועקת גם אחותו הקטנה.

רוצים לעזור – לחצו כאן

זהו סיפור, שראשיתו בניו זילנד. אב ואם, שהתגרשו, עכשיו מנסה האב לקרוע את הילדים המשותפים מאמם, מהמקום אליו הם מרגישים שייכים בלב ובנפש – מדינת ישראל, לטובת שהות בניו זילנד, תוך מתן חינוך נוצרי לילדים.

אחותה של האם, זועקת בכאב. “שירה אסיקוב וליאנה חזן הצליחו להינצל. דיאנה דדבייב ז”ל ועוד נשים אחרות נרצחו על ידי בעליהן לעיני הילדים. זהו סיפורה המאוד כואב של אחותנו, מרים, שנלחמת בכל כוחה בקצה השני של העולם, להציל את חייה וחיי ילדיה בני ה-5 וה-12 מהאב”.

“במשך שנים הם סבלו מהתעללות פיזית ונפשית מצד האב, יליד המקום”, היא מגוללת את סיפורה המצמרר של אחותה. “ההליכים המשפטיים נמשכו ונמשכו והסדרי הראייה השתנו בכל פעם, לטובת האב והתעלמות מהיותו מסוכן. בפעמים בהן מרים ניסתה לערער על ההחלטות בדיונים, היא הושתקה וננזפה על ידי השופט.

“אירוע השיא היה, כשהאב הגיע לביתם של האם והילדים, הרחיק את הבן ותקף את מרים באלימות, כולל חניקה ואיומים, לעיני הבת. אחותנו הצליחה לחמוק ולהציל את חייה. מאותו אירוע הם חיו בפחד מלפגוש אותו, אפילו במקרה”.

במאי 2020, הגיעו האם והילדים לביקור בישראל. “מוקפת במשפחה תומכת ואוהבת, מרים אזרה אומץ לפנות למערכת המשפט בישראל, לבקש חריגה מ’אמנת האג’ ואישור להישאר לגור בבטחה בארץ.

“במהלך השהייה שלהם בישראל, הילדים הרגישו ביטחון, השתחררו מפחדים, התחילו ליצור קשרים חברתיים ולשתף את המשפחה ברגשותיהם כלפי האב.

“הבן – בן ה-12, מאובחן על הרצף האוטיסטי, בתפקוד גבוה – אמר שהוא מעדיף למות מאשר לחזור לשם ולפגוש אותו שוב. הבת, ילדה בת 5, הרגישה בטוחה לשתף את סבתה ודודה באירוע שהיה לה עם האב. הילדה נחקרה על ידי חוקרת ילדים ונפתח תיק פלילי נגד האב.

“כל הזמן קיווינו שבישראל יבינו את מסוכנותו של האב ואת סכנת החיים בהם נמצאים אחותנו והילדים. קיווינו שמערכת המשפט בישראל תחריג את המקרה מ’אמנת האג’ והם יוכלו לחיות את החיים בבטחה בארץ”.

לצערם הרב, לא כך קרה.

איך נציל אותם? לחצו פה

“מטעמים דיפלומטיים, בית המשפט נצמד הצמדות נוקשה ל’אמנת האג’, קיבל את תביעת האב בגין חטיפה – והחליט להחזיר את מרים והילדים לארץ המוצא.

“ההחלטה נעשתה מבלי לבדוק את התיק הפלילי שנפתח לאב ומבלי חקירה של מומחה ילדים, על מסוכנות חזרתם לארץ המוצא. הערעור בבית משפט עליון נידחה אפילו ללא דיון! השופטת התעלמה לחלוטין מעדויות התומכות בטענות האם. התעלמו מעדותו של איש חינוך מקומי, שמוסמך לעבודה עם ילדים בחינוך מיוחד ומכיר את הילד היכרות ממושכת. בתצהיר העדות הוא פרט את השינוי השלילי בהתנהגות הילד לאחר שהיה אצל האב. גם לתצהיר של עדה נוספת, ששמעה מהילדה על אירוע התקיפה, לא הייתה התייחסות”.

פסק הדין הוחלט בטענה: ” שבית המשפט (שם) שהחל בדיון, ימשיך ויכריע… הכל לטובת הקטינים”.

“אך זו הבעיה הגדולה ביותר! במשפט בישראל הוכח שהרשויות בארץ המוצא, כולל העובדת הסוציאלית ועורכת הדין, שאמורות לייצג את הילדים, מכירים את משפחת האב ולכן אינם נוהגים ביושר וברצינות הנדרשת, אלה בניגוד מוחלט מטובת הקטינים!

“האם חשיפת הילדים לאלכוהול/סמים/נודיזם, נהיגה בזמן שכרון עם הילדים ברכב ואלימות קשה מצד האב, זו דוגמא לאבא אחראי? זה טוב לילדים? אם כל כך טוב להם, למה הבן אמר שהוא מעדיף למות מאשר לחזור לשם ולפגוש אותו שוב?”.

ב-24.1.21 מרים וילדיה הוחזרו לקצה השני של העולם.

האחות: “אנחנו –  האמא, האח, האחות וכל בני המשפחה שליוו ותמכו בהם כל הזמן, נשארנו כאן, בישראל, המומים ומפוחדים מהפקרתם ושליחתם לארץ אחרת.
חייהם של הילדים והאם מוטלים על כף המאזניים. השהייה הרחוקה שלהם יקרה ומסוכנת!

“מרגע חזרתם, מלווים באנשים טובים, ביניהם עורך הדין מרדכי ציבין, אשר התבקש ומטפל בעניין בהתנדבות, כולנו עושים מאמצים אדירים לגייס כספים למימון עורכי דין שייצגו את האם והילדים כראוי. חייבים לדאוג שם לעורכי דין שיאבקו על הוכחת מסוכנות האב ועל זכותם של מרים והילדים לחיות יחד בבטחה”.

“נכון לעכשיו מרים וילדיה שוהים שם בדירת מסתור והאב המסוכן עלול לאתר את מקומה. מי יודע חלילה מה יהיו התוצאות!… חייבים ייצוג הולם כדי למנוע מקרה נורא של פגיעה בישראלית בארץ רחוקה. זה נוגע לכולנו! כל ישראל ערבים זה לזה!”, זועקת האחות.

“הם רוצים להפוך אותם לגויים”, זועק גם הסבא. והכל, בחסות בית המשפט, שאפשר את כל זאת.

“60 שנה לאחור, זו הייתה פרשיית יוסל’ה שוחמכר שזעזעה את המדינה, כשהסבא והסבתא רצו לגדל את הילד יוסל’ה. כל גדולי ישראל התייצבו אז לצידם ועשו הכול כדי למנוע מלהחזיר את יוסל’ה להוריו. בפרשה הנוכחית, אנחנו מדברים על כך שהאמא יהודיה וחרדית, ומתחננת לגדל את ילדיה. זה לא רק להפוך את הילדים לחילונים, אלא זה להוציא אותם לשמד!”

לא תעזרו לעשות הכל כדי להציל את האם וילדיה מסכנת שמד חלילה?

לתרומות – לחצו כאן

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נורא ואיום!
    17/04/2021 20:56
    יוסף
  1. חטיפת ילדים, התעללות פסיכולוגית, הסתה! עד לאיפה הדברים יגיעו?!?!?