קשרי ידידות ומשפחה: הנגיד שתמך במשפחת בעל ‘האמרי אמת’ נפטר

ביום שישי האחרון  נפטר בארה''ב בשיבה טובה הנגיד החסיד רבי בערל בידרמן ז"ל - שהיה קרוב משפחתו של בעל 'הפני מנחם' • בהלוויה שהתקיימה ב'שמגר', הזכיר ראש הישיבה מגור את הקשר המיוחד עם המשפחה - ואמר: עשה את פעולות הצדקה והחסד שלו בהצנע לכת
יוסף גרינבוים
ג' ניסן התשפ"א / 16.03.2021 20:29

ביום שישי האחרון  נפטר בארה”ב בשיבה טובה הנגיד החסיד רבי בערל בידרמן ז”ל.

ר’ בער’ל ז”ל התגורר בצעירותו בעיירה פולטוסק בפולין. סבו היה בן דודו של הגאון רבי יעקב מאיר בידרמן זצ”ל, חתנו של בעל ‘השפת אמת’ מגור – ולימים גם חותנו של בעל ‘האמרי אמת’, כאשר נשא בזיוו”ש את מרת פייגא מינטשא בתו של הגרי”מ בידרמן זצ”ל.

לעת זקנתו של בעל ה’אמרי אמת’ נולד לו בנו חביבו האדמו”ר הפני מנחם זצ”ל.

לאחר השואה, כשר’ בערל התגורר בארה”ב, הוא  החזיק בקשרי ידידות ומשפחה קרובים עם שאר בשרו בעל ה’פני מנחם’.

הלוויתו התקיימה שלשום בבית ההלוויות שמגר בירושלים. במעמד ההלוויה השתתפו ראש הישיבה מגור הגר”ש אלתר ואחיו הבכור הגאון רבי יעקב מאיר אלתר.

בשל חודש ניסן שאין מספידים, נשא ראש הישיבה דברים קצרים, בהם הזכיר את הקשר המיוחד של ר’ בערל עם המשפחה – ואת תמיכתו המיוחדת של ר’ בערל בסבתא ע”ה, אלמנת בעל ‘האמרי אמת’ בימי קום המדינה ובתקופת הצנע, כאשר שלח חבילות סיוע למשפחה.

ראש הישיבה  הזכיר כי ר’ בערל היה עושה את פעולות הצדקה והחסד שלו בהצנע לכת והיה ‘מעביר על מידותיו’ –  וסיים: “המעביר על מידותיו אין לו דין למעלה, מידה כנגד מידה”.

גם אחיו, הגאון רי”מ אלתר, הזכיר את היותו של ר’ בערל “מחיה נפשות ומועיל לרבים” והכל מתוך שתיקה וצניעות, במסירות של אמת.

הלוויה עברה בבית המדרש גור ברחוב ירמיהו בהשתתפות האדמו”ר מגור.

המנוח נקבר בהר הזיתים בחלקת כולל פולין.

בניחום אבלים הזכיר  ראש הישיבה את דברי הגמרא בברכות: “חזאי דאמרי לי באדר מיתת וניסן לא חזית אמר ליה באדרותא מיתת ולא אתית לידי נסיון” – שהמת באדר ולא רואה את חודש ניסן, הכוונה שיסתלק בהדר, ויזכה לעמוד בניסיונות. המנוח שנפטר בסיום חודש אדר, נפטר בשיבה טובה וזכה לעמוד בנסיונות לא קלים, ותמיד – גם כשעברו עליו קשיים, התהלך במאור פנים ומעולם לא התלונן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות