“הבלוף נחשף”: ג’ארד קושנר שובר שתיקה – וזו העצה שלו לג’ו ביידן

בטור שפרסם בעיתון 'וול סטריט ג'ורנל', יועצו של הנשיא טראמפ מייעץ לממשל ביידן לא להיכנע לאיראנים במו"מ • "בזכות מדיניות ממשל טראמפ, לארצות הברית יש 'יד חזקה' בבואה לקיים משא ומתן"
חרדים 10
ב' ניסן התשפ"א / 15.03.2021 17:27

ג’ראד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ, שבר הלילה (שני) שתיקה ארוכה – ופרסם טור עם תובנות בנושא המזרח התיכון עבור ממשלו של הנשיא ביידן.

בטור, שפורסם ב’וול סטריט ג’ורנל והובא בישראלך היום, קושנר מייעץ לו לגלות נחישות במשא ומתן מול איראן.

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

קושנר מדגיש את הצלחת ‘הסכמי אברהם’ בשבירת הפרדיגמה כי יש לפתור קודם כל את הסכסוך בין הישראלים לפלשתינים, אותו הוא מכנה “מריבת נדל”ן, לפני שניתן יהיה להביא להרגעת האזור והעלאתו על פסים של שלום.

קושנר מונה את הישגי ההסכם, בהם מספר התיירים מישראל לאיחוד האמירויות ושורת ההסכמים הכלכליים שנחתמו בין המדינות, כדי להציג את היתרונות שבתהליך הנורמליזציה.

“תהיה זו טעות לא לבנות על היציבות החדשה שהושגה במזרח התיכון”, כותב קושנר אומר כי היחסים בין ישראל, מרוקו, סודן, קוסבו, בחריין ואיחוד האמירויות הם  שינוי בתפיסה של יחסי החוץ באזור.

על המשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן – כתב קושנר: “לממשל ביידן יש יתרון אחד שממשל טראמפ מעולם לא החזיק בו והוא מערכת יחסים עם איראן. בעוד שרבים הביעו דאגה מהצעד של ממשל ביידן לכונן משא ומתן, בעזרת שותפים אירופאים, אם איראן במסגרת הסכם הגרעין, אני רואה בזה צעד נבון, משום שהוא חשף את הבלוף האיראני”.

קושנר טוען, כי בזכות מדיניות ממשל טראמפ, לארצות הברית יש “יד חזקה” בבואה לקיים משא ומתן עם איראן, וגורס כי על ארצות הברית לגלות סבלנות ולהתעקש כי כל הסכם עתידי יכלול מנגנון פיקוח אמיתי שיוודא שאיראן לא תוכל לפתח נשק גרעיני וימנע ממנה לחמש ולאמן כוחות במדינות זרות.

לדבריו,  ניטרול האיום של איראן יאפשר למדינות האזור לקצץ בתקציב הצבאי שלהם ויביא לשגשוג כלכלי ולאפשרויות חדשות עבור עמי האזור כולו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות