השר אמסלם תקף את שופט העליון בכינוס פעילים: “קשוט עצמך קודם”

הסיבה למתקפה: צו ביניים שהוציא נגד החלטת השר לבטל את 'נבחרת הדירקטורים' לחברות ממשלתיות • "למה לא נעשה לכם נבחרת לשופטים? נקים נבחרת של אלף איש ונעשה מיונים. נבחרת הדירקטורים הפכה למועדון סגור, בלי ייצוג הולם לפריפריה"
חרדים 10
ב' ניסן התשפ"א / 15.03.2021 16:22

השר דודי אמסלם תקף בחריפות את שופט בית משפט העליון יצחק עמית, לאחר שזה הוציא צו בינתיים נגד ההחלטה של השר לבטל את ‘נבחרת הדירקטורים’ לחברות ממשלתיות, – והאשים אותו בהטיה פוליטית.

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

לפי דיווח של יערה שפירא ברשת ב’, שר הדיגיטל  האשים בכינוס פעילי ליכוד שהתקיים יום לאחר מתן ההחלטה – כי השופט עמית לא היה פוסק כך, אם היה מדובר בשר ממפלגה אחרת.

“הוא הוציא את הצו בגלל אמסלם. אם היה שר מכחול לבן האירוע הזה לדעתי לא היה בא לעולם”, נשמע השר בהקלטה.

בהמשך הסביר אמסלם לפעילי הליכוד: “איך זה עובד? הם תמיד מפעילים, כשלא מוצא חן בעיניהם משהו – הפרקליטות או בית המשפט – הם מפעילים שכירי חרב, עמותות שמאל שהם מפעילים אותן והם מגישים. זה מרים את הקרן, זה נוגח – כולנו יודעים את התפקידים בהצגה”.

אמסלם הצהיר מספר פעמים, כי הוא מבקש לשנות את השיטה הקיימת זה כשבע שנים לשיבוץ דירקטורים בחברות ממשלתיות.

השיבוץ כיום הוא באמצעות נבחרת הדירקטורים שביטלה לכאורה את הקשר בין הזיקה הפוליטית של המועמד לשיבוץ שלו, וקבעה רף מקצועי.

אמסלם טען כי הנבחרת היא “אליטיסטית וצפונבונית” – ודרש לבטלה.

המשנה ליועמ”ש לשעבר דינה זילבר התריאה כי מהלך הביטול אינו חוקי, והתנועה לאיכות השלטון עתרה לבג”ץ.

לדעת השר, השופט בפסיקתו תובע את עלבונה של זילבר – ואמר להעילים: “אני מציע לשופט עמית שישאל עצמו, מה הועילה ההחלטה שלו בכלל? כלום. לדעתי הוא אפילו לא מכיר את כל השיקולים. אבל הוא מצטט שם שאני כתבתי לרשות החברות שאני מבקש להתעלם מחוות הדעת של מנדלבליט ודינה זילבר, וכמובן – כל החבר’ה מצופפים שורות, ולא מוצא חן בעיניו, בגלל שזה חלק ממה שנקרא – זה המערכת, יש מנוע ויש גלגלים”.

בהמשך הוסיף: “אני מפנה את השאלה לשופט עמית וחבר מרעיו: למה לא נעשה לכם נבחרת לשופטים? קשוט עצמך קודם. נקים נבחרת של אלף איש ונעשה מיונים”.

מטעמו של השר אמסלם נמסר בתגובה לדבריו בכינוס הליכוד: “נבחרת הדירקטורים הפכה למועדון סגור, בלי ייצוג הולם לפריפריה, למגזרים ולגילאים השונים. החלטת השופט עמית מיותרת ומנסה להנציח מצב קיים שמשרת את האליטה ואת המחנה הפריבילגי בלבד, ולזה לא אתן יד”.

השופט עמית הורה להעביר את העתירה לדיון בפני הרכב בהקדם.  תגובת השר צריכה להיות מוגשת לבית המשפט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות