ייצוג עובדים ומעסיקים בענייני דיני עבודה: למה חשוב עורך דין מומחה

עו"ד מומחה בתחום דיני עבודה מייצג במקרים מסוימים עובד שנעשה לו עוול ובמקרים אחרים הוא מייצג מעסיק • כך שהוא מכיר את כל אחד מהמקרים משני ההיבטים
תוכן שיווקי
ב' ניסן התשפ"א / 15.03.2021 11:14

דיני עבודה

מעסיקים אשר יש להם עובדים בתחומים שונים זקוקים לייעוץ מקצועי בתחום דיני עבודה, כדי לטפל במקרים שונים אשר קורים במהלך שנות העבודה.

רוב המעסיקים מעוניינים לפעול על פי החוק ולכן מתייעצים עם עורך דין אשר בקיא בתחום דיני עבודה על מקרה זה או אחר. בעסקים שיש בהם עובדים רבים, נהוג ליצור שיתוף פעולה של ריטיינר עם עורך דין, אשר מלווה את החברה בכל נושא אשר קשור להתנהלות עם עובדים והם מעבירים להנהלה את הפתרון בכל אחד מהמקרים.

כאשר מחפשים עורך דין דיני עבודה שילווה את החברה ובוחנים כמה אופציות, חשוב להתחבר לעורך דין מומחה בתחום דיני עבודה ושיש לו ניסיון רב בעסקים שמועסקים בהם עובדים רבים.

לעיתים קיימת חשיבות גם לרבדי ההעסקה כמו עובדים במפעלים, ריבוי של עובדות שיש להן חוקים משלהם כמו אלו בנושא פוריות והיריון או עובדי הייטק שהם בעלי חוזי העסקה מיוחדים. ההתמקצעות של עורך הדין בנישה הספציפית תסייע מאד להתנהלות השוטפת מול העובדים השונים.

עורכי דין אשר מתמחים בתחום דיני עבודה

עו”ד מומחה בתחום דיני עבודה מייצג במקרים מסוימים עובד שנעשה לו עוול ובמקרים אחרים הוא מייצג מעסיק, אשר התברר לו שאחד העובדים מעל בכספים.

כך שהוא מכיר את כל אחד מהמקרים משני ההיבטים ובכל תיק משפטי הוא עושה כל שניתן כדי להוציא את הצדק לאור.

עובדי היי טק

לעובדי היי טק מוצעים בדרך כלל תנאים מצוינים אשר כוללים משכורות גבוהות, תנאים סוציאליים משופרים, אופציות, עמלות, רילוקיישן במדינות אחרות ועוד.

כיוון שמדובר בהסכמים מורכבים שכרוכים בהם כספים רבים, ההמלצה היא להעביר את טיוטת ההסכם לעורך דין דיני עבודה כדי שיעבור על כל הנתונים ויעיר הערות מקצועיות על נקודות שהוא מציע לתקן.

העובד פונה עם ההמלצות הללו למעסיק ומבקש לבצע את מרב התיקונים בהתאם להכוונה המשפטית שקיבל.

זכויות נשים במעגל העבודה

במסגרת דיני עבודה חוקק המחוקק חוקים ייעודיים לנשים בלבד. המטרה היא להגן עליהן ולהעניק להן את מלוא הזכויות אשר מגיעות להן במקרים ספציפיים של נשים כמו הימצאות במהלכים של טיפולי פוריות, אישה בחודשי ההיריון, חופשת לידה, שמירה על זכויות העובדת לאחר לידה ועוד.

מי שחשה כי נעשה לה עוול על ידי המעביד, כמו לדוגמה עובדת שפוטרה במהלך ההיריון או במהלך טיפולי פוריות, פונה לעו”ד דיני עבודה כדי שיבדוק את המקרה באופן מעמיק. אם הפיטורין בוצעו על רקע ההיעדרויות שלה מהעבודה עקב ההיריון או הטיפולים אמור המעביד לקבל לכך את אישורו של משרד התמ”ת.

עורך הדין בוחן כל מקרה באופן מעמיק ובמידת הצורך פונה למעסיק בדרישה להחזיר את העובדת למשרה שלה טרם הפיטורין, או בדרישה לשלם לה את הכספים המגיעים לה על פי התחשיב שיבוצע.

מדובר במהלך שאינו קל ואינו פשוט ולכן במקרים רבים מגיעה העובדת עם עו”ד דיני עבודה שמייצג אותה בבית הדין לענייני עבודה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות