הזוי: דיון על חרדים נטול משתתפים חרדים. מספיק שליברמן וח”כיו באו

'המכון הישראלי לדמוקרטיה', מכון חשוב ומשפיע, קיים דיון על 'דת, חרדים ומדינה' • אלא שהדיון התקיים במעמד צד אחד בלבד - זה שמתעב את החרדים: אביגדור ליברמן וחברי סיעתו • החרדים, לגודל החרפה, אפילו לא הוזמנו • ומה תגובת המכון?
ישראל יוספי
ב' ניסן התשפ"א / 15.03.2021 01:38

ביום חמישי האחרון קיים ‘המכון הישראלי לדמוקרטיה’ דיון על ‘דת, חרדים ומדינה’.

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

בדיון השתתפו, בין היתר, נשיא המכון, יוחנן פלסנר – ח”כ לשעבר בסיעת ‘קדימה’ ז”ל,  ח”כ אביגדור ליברמן, ח”כ יוליה מלינובסקי, ח”כ יבגני סובה ועו”ד בתיה כהנא דרור – כולם מסיעת ישראל ביתנו.

אבל בדיון הזה, על החרדים, לא השתתף  אפילו לא נציג חרדי אחד.

או כפי שכתב העיתונאי קובי נחשוני, כתב החרדים של אתר ynet: “אם מכון מחקר חשוב ומשפיע כל כך מסוגל בלי בושה לארגן ולארח כינוס פוליטי, סליחה – ישיבת סיעה, סליחה – ‘דיון’, בנושא כה מרכזי בסדר היום הציבורי, במעמד צד אחד (הקיצוני והבוטה ביותר), 12 יום לבחירות – זה פשוט חרפה ולא פחות מהזיה”.

שיגרנו את השאלות הבאות אל דוברת המכון:

האם לדיון שהתקיים ביום חמישי האחרון שדן במגזר החרדי, הזמנו נציגים חרדים? במידה ולא הוזמנו נציגים חרדים – מדוע לא? מדוע ׳המכון הישראלי׳ לא מקיים דיון על הציבור החילוני בהשתתפות נציגים חרדים בלבד?

מה עמדתכם על ההתבטאות של אביגדור ליברמן – ״“הייתי לוקח את החרדים עם ביבי על מריצה למזבלה” – בתוכנית של ‘אופירה וברקו’? אדם כזה יכול לדון על החברה החרדית?

מה עמדתכם על קמפיין ההסתה נגד המגזר החרדי בפעם הרביעית של ליברמן?

תגובת המכון הישראלי לדמוקרטיה:

“במהלך השנה האחרונה קיים המכון שורה של כנסים וימי עיון העוסקים בשאלת שילוב החרדים בחברה הישראלית, אפקטיביות החלטות הממשלה מול החברה החרדית ומערכת היחסים בין החרדים ללא חרדים.

“בכל הדיונים הללו לקחו חלק פעיל נציגים מהחברה החרדית, מומחים מהאקדמיה, חברי כנסת ומובילי דעת קהל.

“באשר למפגש בחמישי האחרון – מדובר בסדרת מפגשי ראשי מפלגות וחברי כנסת שהמכון מקיים באופן שוטף, במגוון נושאים שאנו חוקרים.

“בחודשים האחרונים למשל, התקיימו דיונים עם השר יובל שטייניץ על משק האנרגיה והכלכלה הישראלית ביום שאחרי משבר הקורונה; עם יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד על היחסים בין הרשויות; ועם יו”ר תקווה חדשה גדעון סער על שינוי שיטת הבחירות. במקביל ביקשנו ליזום מפגשי שיח דומים גם עם בכירי הפוליטיקאים החרדים שלא יצאו בסופו של דבר לפועל”.

תשובות לשאלות שלנו, לא קיבלנו בתגובה.

כיוון שכך, שיגרנו אותן שוב.

התשובה הייתה: “זו התייחסות מטעמנו. תודה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות