נתניהו מנסה “לשתות את בנט”, יאיר לפיד הולך “על הראש” של בני גנץ

במשפחת נתניהו ביקשו היום מהבכירים מפלגה לתקוף את יו"ר ימינה - ולדבר נגד השותפות הצפויה שלו עם יו"ר יש עתיד • לפיד בקמפיין ישיר נגד בני גנץ: פנה במסרונים למצביעי כחול לבן
חרדים 10
א' ניסן התשפ"א / 14.03.2021 21:44

9 ימים לפתיחת הקלפיות: לאורך היממה האחרונה ממוקדות כל המתקפות ברשתות החברתיות של ראש הממשלה בנימין נתניהו באדם אחד בלבד – נפתלי בנט.

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

אולם, לפי דיווח של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’, המתקפה הזאת היא לא רק מצד ראש הממשלה, אלא גם מצד סביבתו הקרובה ובני משפחתו.

באופן חריג, הנחתה משפחתו של ראש הממשלה בכירים במפלגה “לשתות את בנט”, לתקוף אותו, לדבר נגד התוכניות שלו ביום שאחרי הבחירות – ונגד השותפות הצפויה שלו עם יו”ר יש עתיד יאיר לפיד.

במקביל, לפיד יצא היום באסטרטגיה חדשה והחל תוקף את המפלגות הקטנות, במסרון שהוא שולח למתלבטים.

עד כה חששו ביש עתיד כי מתקפה של לפיד על המפלגות הקטנות והעברת קולות מהם אליו עלול להשאיר אותם מתחת לאחוז החסימה, ובכך לסכל את האפשרות שלו להקים גוש גדול מול הגוש של נתניהו.

לפי דיווח ב’ישראל היום, בכנס מתלבטים שערך במוצאי השבת שינה לפיד אסטרטגיה: “אני מכבד את המפלגות הקטנות, אני מכבד את דרכן, ויהיה להם מקום ליד שולחן של כל ממשלה אם יהיה לנו זכות להקים אותה. עם זאת, אני רוצה להזכיר לכם שעם ששה מנדטים לא עוצרים כפייה דתית. עם חמישה מנדטים לא משנים שיטת משטר. עם שבעה מנדטים לא עוצרים סחטנות פוליטית. רק מפלגה גדולה יכולה לעשות שינוי משמעותי”.

בהמשך דבריו חידד לפיד את המסר, ממנו השתמע כי עיקר האש מכוונת נגד גנץ וכחול לבן: “אני לא מודאג ממרצ והעבודה, הם יעברו. צריך להחליף שלטון, וזה דרך המפלגות הגדולות”.

למרות זאת, הוא לא מתכוון עדיין להכריז על מועמדותו לראשות הממשלה או לתקוף באופן חריף יותר את כחול לבן ואת העבודה.

הבוקר פורסם בכאן חדשות כי לאחר כמה שבועות של מתח וחילופי דברים סוערים בין אנשי יש עתיד וכחול לבן ובין גנץ ולפיד, נרשמת רגיעה מסוימת ביחסי שתי המפלגות. בכירים בכחול לבן אף מציינים כי אם תוצאות הבחירות יהיו דומות לאלה שבסקרים, הדבר ייאלץ את גנץ וכחול לבן להמליץ על לפיד בפני נשיא המדינה.

לדברי הבכירים, הדבר מתאפשר גם לנוכח הנמכת הקמפיין האגרסיבי שקורא לגנץ לפרוש מהמירוץ מצד יש עתיד, ולאור המספרים שמקבלת יש עתיד בסקרים והירידה של גדעון סער.

לדבריהם, אם אלו יהיו הפערים במנדטים בין לפיד וסער, ומאחר שאין כוונה להמליץ לנשיא על בנט, לא תהיה לכחול לבן ברירה אלא להמליץ על לפיד אצל הנשיא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות