התפתחות: נפתחה חקירה פלילית נגד יו”ר זק”א יהודה משי זהב

פרשת יהודה משי זהב: במשטרה הוחלט לפתוח בחקירה פלילית נגד יו"ר זק"א, בחשד לביצוע עבירות של מעשים חמורים,  לכאורה, בנשים וקטינים • חדשות 13: הערב המשטרה יצרה קשר לראשונה עם אחת מקורבנותיו לכאורה - מדובר במקרה שאירע לפני 6 שנים, ולא חלה עליו התיישנות
חיים טוויל
א' ניסן התשפ"א / 14.03.2021 19:29

במשטרת ישראל הוחלט הערב (ראשון) לפתוח בחקירה פלילית נגד יו”ר זק”א יהודה משי זהב, בחשד לביצוע עבירות של מעשים חמורים,  לכאורה.

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

לפי הודעת המשטרה, החקירה הוטלה על היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) בלהב 433.

לפי דיווח בחדשות 12, ההחלטה לעבור לחקירה התקבלה בדיון של בכירי אגף החקירות והמודיעין על בסיס ממצאי התחקיר שפורסם – למרות שעדיין לא הוגשה תלונה.

לפי דיווח בחדשות 13, הערב המשטרה יצרה קשר לראשונה עם אחת מקורבנותיו לכאורה של משי זהב. מדובר במקרה שאירע לפני שש שנים, ולא חלה עליו התיישנות. בשל כך, משי זהב חשוד בניסיון של מעשה חמור במיוחד.

לפי תחקיר ‘הארץ’, שפורסם על ידי אהרן רבינוביץ ושירה אלק, משי זהב תקף נשים וקטינים במשך שנים.

ביום שישי בצהרים, בעקבות ההודעה של המשטרה כי היא פותחת בבדיקה, הודיע משי זהב כי הוא מוותר על ‘פרס ישראל’ ונוטל ‘פסק זמן’ מארגון זק”א, כדי להילחם על שמו.

סמנכ”ל חקירות בארגון ‘מגן’, צביקי פליישמן, שליווה כמה מהמתלוננות נגד יו”ר ארגון זק”א, אמר הבוקר, בראיון לאריה גולן ברשת ב’, כי ארגונו קיבל כ-10 עדויות חדשות נגד יהודה משי זהב, ושעל חלקן לא חלה התיישנות.

לדבריו “התבנית היא אותה תבנית: שימוש בכוח שלו ומעמדו כדי לפגוע. חלק מהדברים זה פגיעות מהרף הגבוה ביותר. לא הטרדה. אני מקווה שלמשטרה תהיה מוטיבציה לקדם את זה מבחינה פלילית”.

בראיון אמר פליישמן כי השמועות על מעשיו של משי זהב היו ידועות לארגונו ולמשטרה כבר בשנת 2013, אך הן לא הבשילו לכדי חקירה.

רחלי גוטליב-רושגולד, סמנכ”לית עמותת ‘מגן’ אמרה כי מאז פרסום התחקיר הגיעו אליהם תלונות נוספות.

“נשים שדיברו איתי חוו התקפי חרדה ופתאום הכל חזר אליהן. הן מאוימות ומפוחדות”, סיפרה. “יש עדויות גם מהשנים האחרונות, הבנו שאנשים בסביבתו מודעים לזה ולא עושים שום דבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הוא הקים זק"א בשביל כסף ופרסום
    14/03/2021 22:27
    יוסי
  1. אני מאמין שהוא הקים את האירגון למטרת רווח ופרסום בעדה החרדית אין כסף ואין פרסום ואם כבר מגיע כבוד זה לכל המתנדבים באירגונים האלו שעובדים במסירות נפש ללא משכורת. הוא היה מגיע לאירוע ומנהל אותו ומתראיין לתיקשורת…וההוכחה לכך שאדם שעוזר לזולת באמת לא היה פוגע בנשים וילדים