תביעה נגד ‘אסותא’: הגיע לבדיקת לב שגרתית – ומת כתוצאה ממנה

תושב רמלה, בן 68, הגיע לבית חולים 'אסותא' לביצוע בדיקת אקו לב המבוצעת דרך הוושט • קרע בוושט שטופל באיחור רב מאוד גרם לבסוף לפטירתו • כעת בני משפחתו תובעים, באמצעות משרד עורכי הדין פייל ושות', מיליוני שקלים על המחדלים
יוני גרין
א' ניסן התשפ"א / 14.03.2021 10:46

מטופל בן 68, אב לארבעה ילדים, תושב רמלה, הגיע לפני כארבע שנים לבדיקה שגרתית של אקו תוך ושטי בבית החולים ‘אסותא’, נפטר לאחר שהצוות הרפואי בביה”ח ‘אסותא’ גרם לו לנזקים קשים.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

כך נטען בתביעה אותה הגישו לאחרונה עורכי הדין דוד פייל וגל מרקוביץ ממשרד עורכי הדין פייל ושות’.

על פי התביעה, למרות שהמטופל התלונן מיד לאחר הבדיקה על כאבים חזקים בחזה, התעכב הצוות באבחון הנזק ובטיפול בו לאורך שעות ארוכות. כמו כן נטען, שבשל השיהוי בטיפול, התדרדר מצבו של המטופל ונגרמו לו נזקים בלתי הפיכים שהובילו לצורך בכריתה שלמה של הושט.

לדברי עו”ד פייל ומרקוביץ’, תלאותיו של המטופל לא הסתיימו בכך, שכן לאחר הכריתה, הוא נזקק לניתוח נוסף לשחזור הושט שבוצע בביה”ח ‘תל השומר’. גם ניתוח זה בוצע ברשלנות.

הניתוח גרם לנמק ולדלף, שתוקן רק לאחר שלושה שבועות תמימים, והשתלשלות אירועים זו הובילה בסופו של יום לקריסת מערכות ולמותו המיותר של המטופל.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של פרופ’ דב שמעון, מנתח לב וחזה מ’פורום רופאים’. המומחה קבע, כי סיבוך כמו זה שנגרם למנוח במהלך ביצוע אקו תוך ושטי הוא נדיר ביותר.

לדברי המומחה, הסיבות לכך יכולות להיות שונות, כמו מניפולציות שונות על ידי המבצע, השארת המכשיר במשך זמן ארוך בתוך הוושט, מכשיר חם מדי, אספקת דם מופחתת לוושט ועוד.

ד”ר שמעון קבע בחוות דעתו, כי הקרע בוושט נגרם על ידי מבצע הבדיקה. “לו הבדיקה בוצעה בזהירות יתרה כמתבקש במקרה הנדון”, לדברי המומחה, “ניתן היה בסבירות גבוהה להימנע מהתנקבות הוושט ומההשתלשלות הסוערת בעקבותיה, שהסתיימה במותו של המנוח”.

המומחה מתח ביקורת על ההשתהות בטיפול במנוח בבית החולים ‘אסותא’ וקבע, כי המדובר “בפרק זמן ארוך ביותר, שהביא להתפשטות זיהום קשה בבית החזה ובמיצר, שאיים על חיי החולה והצריך כריתת ושט שלמה, שיכלו להימנע לו היה מאובחן במועד”.

באשר לשני הניתוחים שבוצעו במנוח בבית החולים ‘תל השומר’ – קבע ד”ר שמעון: “הרופאים המטפלים החליטו לנתח את החולה רק אחרי שכבר נגרם לו נזק בלתי הפיך. אילו השכילו המנתחים לנתח מיד לאחר שנעשתה האבחנה של דלף, לבטח היו סיכוייו של החולה להחלים גדולים”.

בכך, קבע ד”ר שמעון, הם חרצו את גורלו, שהיה תלוי על חוט השערה.

עו”ד פייל טוען:| “כאב מסור, דאג המנוח למילוי כל צורכי היתומים ובעיקר בתו הנכה, שנתמכה בו והייתה תלויה בו באופן מוחלט”.

בימים אלה הגישו ארבעת ילדיו של המנוח, באמצעות עו”ד פייל, תביעה בגין רשלנות רפואית נגד ביה”ח ‘אסותא’ ומשרד הבריאות המפעיל את ביה”ח תל השומר. בתביעה מתבקש בית המשפט לפצות את משפחת המנוח בסכום המקסימלי שבסמכות בית המשפט – 2.5 מיליון שקלים.

אסותא, והמדינה המייצגת את בית החולים תל השומר, הגישו כתבי הגנה שבהם ביקשו לדחות את כתב התביעה בנימוק שהמנוח קיבל טיפול ראוי על פי כל כללי הפרקטיקה הרפואית וכי לא ניתן היה לצפות את מותו.

כמו כן המנוח ובני משפחתו קיבלו הסברים מפורטים על הסיכונים בבדיקה ובניתוח. לדבריהם התביעה מבוססת על חכמה שבדיעבד  וכי הניתוח עבר באופן תקין  ובוצע על ידי צוות בכיר מקצועי ומיומן, אך לאחריו הידרדר מצבו  של המנוח עד לפטירתו. הם דוחים את חוות הדעת של הרופא המומחה מטעם המשפחה.

התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב יפו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות