ב’מגן’ טוענים: התקבלו 10 עדויות חדשות, על חלקן לא חלה התיישנות

סמנכ"ל ארגון 'מגן', שליווה כמה מהתלוננות, טען ברשת ב' : "המשטרה ידעה, חקרה אותו ולא עשתה דבר. הייתה תלונה אבל התיק לא הגיע לשום מקום. מח"ש צריכה לבדוק את התנהלות המשטרה בתיק שסגרה"
חיים טוויל
א' ניסן התשפ"א / 14.03.2021 10:32

פרשת יהודה משי זהב: סמנכ”ל חקירות בארגון ‘מגן’, צביקי פליישמן, שליווה כמה מהמתלוננות נגד יו”ר ארגון זק”א, אמר הבוקר (ראשון), בראיון לאריה גולן ברשת ב’,  כי ארגונו קיבל כ-10 עדויות חדשות נגד יהודה משי זהב, ושעל חלקן לא חלה התיישנות.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

לדבריו “התבנית היא אותה תבנית: שימוש בכוח שלו ומעמדו כדי לפגוע. חלק מהדברים זה פגיעות מהרף הגבוה ביותר. לא הטרדה. אני מקווה שלמשטרה תהיה מוטיבציה לקדם את זה מבחינה פלילית”.

בראיון אמר פליישמן כי השמועות על מעשיו של משי זהב היו ידועות לארגונו ולמשטרה כבר בשנת 2013, אך הן לא הבשילו לכדי חקירה.

“המשטרה ידעה, חקרה אותו ולא עשתה דבר. הייתה תלונה אבל התיק לא הגיע לשום מקום. מספר העדויות שצצות עכשיו מעיד עד כמה לא קשה לאסוף עדויות על אותו אדם. אני בטוח שגם הסביבה שלו לא מופתעת. יש למשטרה מקורות. המשטרה קיבלה את משי זהב לחקירה וסגרו את התיק עם החשדות נגדו. נשמע לי תמוה לנוכח העדויות הרבות שעכשיו מתפרסמות. מאמץ קטן של המשטרה יכול היה להביא לחקר האמת כבר לפני הרבה שנים”.

פליישמן תהה אם סגירת התיק נגד משי זהב נבעה מקשריו עם משטרת ירושלים. “לא יודע אם זה קשור לסגירת התיק נגדו. יכול להיות בגלל פעילות זק”א ואולי בגלל קשרים אישיים. לא יודע מה היה שם”.

הוא ציין כי הנפגעים בטוחים כי לא יאמינו להם. “איך אפשר להתלונן על אדם מוכר עם תדמית טובה לכאורה? צריך להוכיח פה בגרות ולהבין שלמרות ההערכה לאיש, יש לו גם צדדים אחרים וצריך להאמין לנפגעים. יש כאן סיבה לבדוק למה תלונות שהוגשו לא הבשילו לכדי חקירה אמיתית. אם ימצאו שהיה משהו לא כשר צריך לבדוק. מח”ש צריכה לבדוק את התנהלות המשטרה בתיק שסגרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות