ביידן ניסה ליצור קשר עם הרודן קים – וזו הייתה התגובה שהוא קיבל

פקיד בכיר בוושינגטון סיפר לרשת CNN: "כדי להפחית את סיכוני ההסלמה, פנינו לממשלת צפון קוריאה במספר ערוצים, אך עד היום לא קיבלנו כל תגובה מפיונגיאנג"
חרדים 10
א' ניסן התשפ"א / 14.03.2021 10:18

ממשלו של הנשיא ג’ו  ביידן ניסה בשבועות האחרונים ליצור קשר עם צפון קוריאה, באמצעות מספר ערוצים – אך הרודן קים ג’ונג און, התעלם משיחות הטלפון.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

פקיד בכיר בוושינגטון סיפר לרשת CNN: “כדי להפחית את סיכוני ההסלמה, פנינו לממשלת צפון קוריאה במספר ערוצים החל מאמצע פברואר, כולל בניו יורק. עד היום לא קיבלנו כל תגובה מפיונגיאנג. כבר יותר משנה אין דיאלוג פעיל עם צפון קוריאה, למרות ניסיונות מרובים של ארה”ב ליצור עימה קשר”.

הבכיר לא מסר פרטים נוספים מה עמד מאחורי הניסיון של ארה”ב ליצירת קשר, אך ציין כי בממשל ביידן קיימו הערכת מצב בנוגע למדיניות ארצות הברית כלפי צפון קוריאה – “כולל הערכת האפשרויות הזמינות לטיפול באיום ההולך וגובר שמציבה קוריאה הצפונית למדינות השכנות לה ולקהילה הבינלאומית”.

הממשל הנוכחי גם התייעץ עם פקידים לשעבר בעלי ניסיון במדיניות כלפי צפון קוריאה, כולל בכירים מממשל טראמפ. ארה”ב הייתה בקשר גם עם בעלות ברית מיפן ודרום קוריאה. “אנו מצפים להשלים את בדיקת המדיניות האינטנסיבית שלנו בשבועות הקרובים”, אמר הפקיד.

תמונות לוויין שהגיעו לידי CNN חושפות כי צפון קוריאה נקטה לאחרונה בצעדים להסתרת מתקן שלדעת סוכנויות הביון האמריקאיות משמש לאחסון נשק גרעיני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות