יהודה משי זהב ויתר על ‘פרס ישראל’ ולוקח ‘פסק זמן’ מזק”א

תחקיר 'הארץ' על ביצוע מעשים חמורים: במשטרה פתחו בבדיקה נגד מייסד זק"א • משי זהב ויתר על 'פרס ישראל', ונוטל 'פסק זמן' מזק"א: "קמו זדים והעלילו עלילה. מסיק המסקנה המתבקשת מהסערה הגדולה, גם כשעלילות אלו אינם מבוססים ונחזים יותר כרכילות וסגירת חשבונות מולי"
אבי כץ
כ"ח אדר התשפ"א / 12.03.2021 14:19

יהודה משי זהב הודיע בצהרים (שישי) כי הוא מוותר על הזכייה ב’פרס ישראל’ על מפעל חיים. זאת לאחר שהבוקר המשטרה פתחה בבדיקת טענות לפיהן מייסד זק”א ביצע מעשים חמורים בנשים וקטינים.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

במכתב ששיגר משי זהב בצהרים ל”אחי ורעי מתנדבי זק”א, מפקדים וחברי ההנהלה” הוא כתב:

“אני דור 11 בירושלים. נין ונכד לפורצי החומות. כך הכרזתי לפני שמונה עשרה שנים עת התכבדתי להשיא משואה לתפארתה של מדינת ישראל. לא לבדי עמדתי שם בהר ההוא. אלפי מתנדבים ומתנדבות בארגון שזכיתי להקימו ולנהלו עמדו איתי שם, והחברה הישראלית כולה הריעה להם.

“ועכשיו, כשקמו זדים והעלילו עלילה. גם עכשיו לא לבדי אני עומד. ארגון שלם שפרץ את החומות והקים גשרים ולימד כבוד ואהבה בין המגזרים והעדות עומד על כף
המאזנים. ואני מה אני, בסך הכל שליח נאמן של המתנדבים מכל המגדרים, העדות והדתות, בארץ ובעולם – מתנדבי מלאכת הקודש של הארגון שיקר לי כבבת עיני.

“מתוך דאגה לארגון הקדוש אותו בניתי בשתי הידיים והכרה עמוקה בחיוניותו למרקם החיים בארץ, אני מסיק את המסקנה המתבקשת מתוך הסערה הגדולה, גם כשעלילות אלו אינם מבוססים ונחזים יותר כרכילות וסגירת חשבונות מולי.

“ראשית אני זקוק להרבה תעצומות נפש למאבק הזה, ומתבונן בצער בנזק שעלול להיגרם לארגון החשוב, לפעילותו ולארבעת אלפים מתנדביו המסורים.

“כצעד ראשון אני מבקש לוותר על הכבוד שהוענק לי עם החלטה להעניק לי את ‘פרס ישראל’ לאות הוקרה על פועלי בארגון שאינו אלא אות כבוד עד לאחרון המתנדבים.

“שנית הסיטואציה אליה נקלעתי מחייבת אותי בכורח הנסיבות ליטול פסק זמן מתפקידי בארגון עד להסרת העננה.

נושא אני תפילה לרבש”ע שיוציא צדקתי לאור ונשוב נחדש ימינו כקדם.

אוהבכם,

יהודה”

מי שקפץ לרקוד על דמו של משי זהב היה יו”ר ש”ס אריה דרעי – שצייץ:

“בעקבות הודעתו של יהודה משי זהב כי הוא מוותר על פרס ישראל, אולי הגיע הזמן לבחור חתן פרס ישראל מזרחי?”

בהמשך מחק דרעי את הציוץ וכתב: “מחקתי ציוץ שכתבתי בעניין פרס ישראל למזרחי במקום משי זהב. זו היתה טעות. מודה ועוזב”.

לפי דיווח בחדשות 12, המשטרה תבדוק את העדויות שהובאו בתחקיר של אהרן רבינוביץ ושירה אלק בעיתון ‘הארץ’ ותבחן האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד משי זהב.

ההחלטה לפתוח בבדיקת הטענות התקבלה על ידי ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב יגאל בן-שלום. במשטרה הדגישו כי לא התקבלה כל פנייה מצד אף גורם בבקשה לפתוח בבדיקה, כולל את הפרקליטות או גורמים הקשורים לפרס ישראל.

יו”ר מפלגת העבודה ח”כ מרב מיכאלי אמרה הבוקר: ”אני קוראת לשר החינוך להשהות לאלתר את הענקת פרס ישראל למשי זהב עד לסיום חקירת המשטרה בנושא. אלו עדויות קשות ומזעזעות. אני מאמינה לנפגעות ונפגעים שחשפו את הפגיעה בהם באומץ רב”.

ח”כ תמר זנדברג ממרצ הגיבה לתחקיר הארץ: ”עדויות מעוררות בחילה נגד יהודה משי זהב, שבוודאי לא ראוי לפרס ישראל. לקורבנות הרבים שחשפו את הדברים באומץ לא מובן מאליו בכלל – מאמינה לכם/ן”.

ח”כ מתן כהנא מימינה הגיב לאחר שמשי זהב הכריז כי ויתר על הפרס: “לכל אדם מגיע חזקת החפות ומצד שני יש אישומים מאוד חמורים ואני חושב שבמקרה הזה כדאי לחכות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות