נחשול או נכשל: מה הסיכוי שהתזה של נתניהו תביס את כל הסוקרים?

נתוני הליכוד, לא כאלה שנאמרים כלפי חוץ, אלא הבסיס לתוכנית העבודה של המפלגה, מעידים על ניצחון ברור • הסיבה: הפריכות - שבריריות התמיכה - של בנט ושל סער עצומה, הביטחון בהצבעה לליכוד בשיא של כל הזמנים
חרדים 10
כ"ח אדר התשפ"א / 12.03.2021 13:25

מה עומד מאחורי האסטרטגיה של הליכוד להרדים את השטח בבחירות לכנסת ה-24?

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, כותב בטורו השבועי ב’ידיעות אחרונות’, כי למרות שבסקרים נתניהו לא ממריא, ומאז תחילת מערכת הבחירות אין לו 61 אפילו עם בנט – המציאות האלטרנטיבית של הליכוד, זו שנשמעת גם בדיונים פנימיים, הפוכה לחלוטין.

סגל כותב: “נתוני הליכוד, לא כאלה שנאמרים כלפי חוץ, אלא הבסיס לתוכנית העבודה של המפלגה, מעידים על ניצחון ברור: לפיהם, הפריכות – שבריריות התמיכה – של בנט ושל סער עצומה. הביטחון בהצבעה לליכוד בשיא של כל הזמנים, היפוך של המגמה הקבועה שבה הימין מגיע פחות לקלפי. אצלם גנץ מתחת לאחוז החסימה, והמסקנה, תחזיקו חזק: הליכוד עומד לשחזר את הישגו מהבחירות הקודמות”.

לפי סגל, “מהמחקרים האלה נגזרת כל אסטרטגיית הבחירות של נתניהו, שכללה הרדמה מוחלטת של השטח עד לתחילת השבוע האחרון, במה שנראה כמשחק לידיו של לפיד.

“עומד מאחוריה אסטרטג אמריקאי, אהרון קליין, דמות אלמונית לקהל הרחב, שנתניהו סומך עליה בעיניים עצומות (עד כדי צינון היחסים עם יועציו שהולכים איתו שנים): סער, לפיד ובנט התישו את עצמם בזומים וכילו את תקציביהם בזמן הסגר. עכשיו, גורס נתניהו, יבוא גל ליכודי גדול, עם עשרות כנסים ועשרות מיליוני שקלים, וישטוף את מפלגות הימין הלא־ביביסיטי, שגם כך ניצבות על קרקע לא מוצקה, כמעט ללא בייס”.

סגל מסביר: “שורש המחלוקת המקצועית בין שתי הגישות הוא השאלה איך תופס הציבור את תפקודו של נתניהו בקורונה. הנחת העבודה המקובלת היא שהציבור יוצא מצולק משנה של מגפה, חמוץ על הטיפול הממשלתי כמו אזרחי רוב המדינות המערביות שהלכו השנה אל הקלפי. אפקט החיסונים סייע לנתניהו להימנע מהפסד כמו טראמפ, אבל מיצה את עצמו לפני חודש.

“התזה בליכוד אומרת הפוך: המדינה מתעוררת רק עכשיו, הרחובות חוגגים, המסעדות והברים חוזרים להתמלא, החנויות דופקות קופה לקראת פסח. ארבעה מיליון איש עם תו ירוק מרגישים כמו תושבי הדרום ביום שבו הופעלה לראשונה כיפת ברזל: פיתוח מדעי מגן עליהם מאימת מוות.

“לעמיר פרץ זה נתן דלק לעוד עשור של כהונה בפוליטיקה, לנתניהו זה אמור, לפי התיאוריה הזו, להעניק עוד קדנציה”.

מישהו פה, עדיין לא ברור מי, הולך ליפול על האף, קובע סגל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות