ממצאים: מצב מחלימים שסבלו מתסמינים השתפר מאד אחרי חיסון

לפי עדויות בארה"ב, מחלימים מקורונה שסבלו מתסמינים ארוכי טווח, מעידים על שיפור במצבם לאחר קבלת מנת חיסון אחת • משורת מחקרים עולה: לא מוכרים סיכונים בטיחותיים בחיסון מחלימים
חרדים 10
כ"ח אדר התשפ"א / 12.03.2021 12:41

המרכז האמריקני לבקרת מחלות (CDC) הכריז כי לא מוכרים סיכונים בטיחותיים בחיסון מחלימים, ומשורת מחקרים עולה שמנת חיסון אחת משפרת מאוד את ההגנה של המחלימים מפני הוריאנטים הקיימים.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

לפי ‘ישראל היום’, מדיווחי שטח ראשוניים עולה, כי מחלימים שסובלים מתסמינים מתמשכים גם לאחר החלמתם, מעידים על שיפור ניכר במצבם – לאחר קבלת מנת חיסון.

לפי הדיווח, תושבת קנזס סיטי מעידה כי היו לה תסמינים שנמשכו חודשים ארוכים לאחר החלמתה מנגיף קורונה. היא ראתה שמצב החמצן שלה, בין היתר, מדרדר באופן מסוכן, אך ויתרה על חדר המיון כי לא היה לה ביטוח. לדבריה, היא ניסתה תרופות שונות, אך שום דבר לא הועיל ולא שיפר את מצבה.

השינוי במצבה חל רק לאחר שקיבלה את מנת החיסון הראשונה נגד נגיף קורונה. לפתע המצב שלה השתפר והיא חשה בטוב. “שבוע לאחר החיסון, התסמינים נעלמו והרגשתי טוב יותר”, היא מספרת.

לאחר שהחלימה מהתסמינים, החליטה לפתוח קבוצה בפייסבוק במטרה לחפש אנשים כמוה שסבלו גם לאחר החלמתם מנגיף קורונה. עם הזמן, החלו להצטבר עוד ועוד עדויות בקבוצה ברשת החברתית, שמספרים כי סבלו זמן רב לאחר החלמתם מעייפות, קשיי נשימה ועוד, ולאחר קבלת מנת חיסון המצב השתפר והתסמינים הקשים נעלמו.

מדובר בתופעה שחוקרים שמים לב אליה, אם כי לטענתם מוקדם מדי לדעת אם החיסונים נגד נגיף קורונה, שנמצאים בשימוש כיום, עשויים לסייע או אפילו לרפא את המחלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות