סכין, תקיפה, קללות: המאבטח של גדולי ישראל בב”ב על הסתה וניסים

אתמול ניסה מתנגד חיסונים לתקוף את הרב אדלשטיין, לפני שבועיים הגיע תמהוני עם סכין אל בית הגר"ח קניבסקי • אדיר מעטו, הפקח העירוני של בני ברק, ומי שמאבטח את גדולי ישראל, בשיחה עם חרדים 10: "ההסתה מטמטמת את המוח. הסיפורים האלה זה נסים. טעות קטנה וזה יכול להיות סיפור מאוד גדול"
ישראל יוספי
כ"ח אדר התשפ"א / 11.03.2021 23:21

גדולי ישראל מאיומים בגלל קריאתם להתחסן נגד נגיף הקורונה? ביום רביעי עצרה המשטרה מתנגד חיסונים תימהוני, בחשד שניסה לתקוף את מרן ראש הישיבה הגרי”ג  אדלשטיין, בעת שצעד ברחוב ראב”ד בבני ברק, משיעור שמסר בישיבת פוניבז’ בדרכו אל ביתו.

בחודשים האחרונים קרא ראש הישיבה, פעמים רבות, לציבור החרדי להתחסן  מפני הנגיף.

לפני כשבועיים ניסה תימהוני אחר להיכנס אל בית מרן הגר״ח קנייבסקי ברחוב רשב”ם כשברשותו סכין, הוא קרא קריאות נגד הגר”ח, ואנשי הבית הזעיקו את כוחות השיטור העירוני, שעצרו אותו.

המקרים הללו הסתיימו בנס, ללא פגיעה.

אדיר מעטו, הפקח העירוני של בני ברק, מי שמאבטח את גדולי ישראל המתגוררים בעיר התורה והחסידות, היה זה שהתייצב בשני האירועים.

לפני כשבועיים היה ניסיון תקיפה של הגר״ח קנייבסקי ואתמול של הגרי״ג אדלשטיין. מה אתה חושב על האירועים האחרונים? 

״בחודש האחרון, היו אנשים שניסו לפגוע בגדולי הדור, שני סמלים מאוד גדולים של הציבור החרדי והיהודי, בארץ ובעולם. לדבר הזה יש משמעות ואמירה, במיוחד שהראשון שהגיע אל הבית של הרב חיים קנייבסקי נמצאה בידו סכין. גם מה שקרה אתמול, נמצא אדם שבא במטרה לתקוף מילולית ופיזית את ראש הישיבה.

״בזמן האחרון יש דיון סביב האמירות של הרבנים –  האמירות על החיסונים, על בחירות. זה מה שאנחנו שומעים מהאנשים שנעצרים ונתפסים, בזמן התקיפה של הרבנים. כיודע גדולי הדור, האמירה שלהם מאוד קובעת בציבור החרדי והכללי בעניין החיסונים והבחירות.

״הסיפורים האלה זה נסים. טעות קטנה וזה יכול להיות סיפור מאוד גדול”.

איך מגיבים על כך בחצרות הרבנים?

“בשלוש שנים האחרונות יש לי חיבור מאוד חזק לבתים של גדולי הדור, בכל עניי האבטחה והיציאות מהבתים, באירועים כאלה ואחרים, גם הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין ו גם אדמו”רים. ברגע שהם מגיעים לאירוע מסיום, לעלות לקבר לכמה דקות – זה מושך אחריו הרבה מאוד אנשים. גם חסידים וגם אנשים נוספים. זה גורם להתקהלות גדולה מאוד סביב הרב.

״בתקופה האחרונה, בגלל ששמות הרבנים עולים בסרטונים, ההסתה מטמטמת את המוח. בשני הסיפורים האחרונים שקרו בבני ברק נתפסו אנשים שהם לא 100% בדעתם, אנשים שמוזנים מתקשורת או כל מיני דברי הסתה למיניהם.

״בתקיפה של הרב אדלשטיין זה היה אדם בלבוש חרדי, אצל הרב קניבסקי זה אדם לא חרדי ולא תושב העיר.

עם הגר”ח קניבסקי ובאירוע

“מדובר בהסתה שמתרחשת בזמן האחרון. כאחד שמסתכל מהצד, יש דיבור על רבנים ואדמו”רים, הרבה זלזול, בעיקר בעניין הקורונה, לאחר שמבתי הרבנים והאדמו”רים יצאו אמירות מאוד חזקות.

״לכל אמירה שלהם יש משמעות מאוד חזקה. אין ספק שהדבר הזה גורם תסיסה אצל המתנגדים, וגורם לנו לעבודה רבה יותר בעת היציאות החוצה של הרבנים.

״אתן לך דוגמא. לפני כמה ימים היה אירוע שמיטה בבית של הגר”ח קנייבסקי.  בדרך כלל האירוע מאובטח על ידי סדרנים פשוטים, שבאים ושמורים את הסדר, כניסה ויציאה של הרבנים. הגענו למצב שצריך להביא יותר פקחים ולא לקחת סיכון, שלא יקרה מצב לא טוב ברגע שהרב יצא מהבית״.

אנשים מגיעים להתברך. הרב קניבסקי, למשל, מספיק מוגן?

״אגיד לך בשמי, לא בשם בית הרב. בבית של הרב אין כניסה ישירה לבית, יש גבאים, סינון בדלתות. לא כל אחד יכול להיכנס לרב.לרב קניבסקי הגיע אדם שאמר שהוא המשיח ואחד אחר אמר שהוא אלוקים. בדרך כלל האנשים שעומדים בדלת, אלה אנשים שנמצאים שנים בזמני קבלת קהל, והם מריחים ומזהים אנשים כאלה.

״המקרים האחרונים הם מקרים מאוד חריגים. אחד המקרים הסתיים בנס ממשי, אדם שמגיע לדלת של בית של רב ומדגיש כל הזמן בפיו, ‘אני יש לי סכין’ ו’אני יש לי מסר לרב’ –  ויש לו סכין לא כזו שחותכים בה עגבניה ומלפפון, אלא  זו סכין שרוצחת, אם אדם כזה עומד ליד הדלת… ברור שקבלת הקהל נסגרה, הדלתות נסגרו, קבלנו ישר טלפון מבית הרב והקפצנו כוחות משטרה.

״אנחנו יותר בהיכון בזמני קבלת קהל, להיות באזור, לבדוק, להסתכל. האדם שחשוד שהיה תחת הבית של הרב קנייבסקי או הרב אדלשטיין או של כל אדמו”ר שבא במגע עם קהל, אנחנו שמים על זה עין, מפקחים ובודקים. לראות שהכל בסדר, זה חלק מזה, ללמוד לקח, ולהודות על הנס”.

איך המשטרה נוהגת כלפי אלה שמגיעים לפגוע?

״אני המקור הראשון מבחינת האבטחה של הגבאים, הם בקשר יום-יומי איתי. בקשר תמידי לגבי האבטחה של הרבנים, במקום כזה או אחר. במשטרת ישראל, גם מפקד תחנת משטרת בני ברק וגם מפקד המרחב וגם מפקד השיטור העירוני של בני ברק –  מסתכלים בחשיבות יתרה על הבתים של גדולי הדור.

״המשטרה מטפלת בזה באופן הכי קשה שיש, המשטרה לא מבליגה ומשקיעה את כל המאמצים שיש לה, ואני אומר זאת בתור אחד שהולך להגיש את התלונה ושתהיה תלונה מסודרת”.

אין פחד שאותו מפגע יחזור שוב? 

״הכל יכול לקרות. מפגע בודד נמצא בכל מקום. אנחנו ביותר תשאול באזור בתיהם של הרבנים, ודואגים שתהיה יותר ערנות, וגם בני הבית של הרבנים למדו איך להתנהג עם הדברים האלה, וכולנו מקווים שלא יקרה דבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי
    12/03/2021 12:27
    חרדי עמלקי
  1. ומה קורה שיהודי פשוט מותקף????????