מנכ”ל ‘פייזר’: “נתניהו היה ממש אובססיבי, התקשר אלי 30 פעם”

אלברט בורלא, מנכ"ל 'פייזר', סיפר לחדשות 12: "הרבה מנהיגים דיברו איתי, אבל ראש הממשלה שלכם היה ממש אובססיבי. הוא התקשר אליי 30 פעם, לפעמים בשלוש בבוקר"
• העריך: "ילדים בגילאי 5 עד 10 יוכלו להתחסן עד סוף 2021"
חרדים 10
כ"ז אדר התשפ"א / 11.03.2021 20:19

אלברט בורלא, מנכ״ל חברת ‘פייזר’ המייצרת חיסונים ותרופות סיפר הערב (חמישי), בראיון לחדשות 12,  מדוע ישראל קיבלה ראשונה מלאי משמעותי של חיסונים נגד קורונה – מה שהוביל למבצע החיסונים המוצלח.

“ידענו שיהיה טוב עבור האנושות אם תיבחר מדינה אחת שבה נוכל להדגים מה חיסון האוכלוסייה יכול לתרום לבריאות האנשים בה, וגם לכלכלה – כי ניתן יהיה לפתוח מחדש את המשק”, אמר בורלא.

“כמובן ששוחחתי עם כמה ראשי מדינות, ביניהם גם עם נתניהו, והוא שכנע אותי שישראל היא מקום עם תנאים נכונים לניסוי. התרשמתי מהאובססיה של ראש הממשלה שלכם – הוא התקשר אליי 30 פעם”.

בורלא הגיב לטענת ראש הממשלה נתניהו, לפיה הוא היחיד שיכול לרכוש את החיסונים מחברת פייזר: “כמו בכל החוזים שלנו ברחבי העולם, גם בישראל לא חתמנו על חוזה עם חברה עצמאית או ארגון, אנחנו חותמים על חוזה רק מול סוכנויות ממשלתיות. החיסונים יימכרו לכל מדינה שהיא ללא קשר לזהות המנהיג שלה”.

מנכ”ל פייזר אמר היום כי הוא מצפה שבני נוער בגילאי 11-15 יוכלו לקבל את החיסון נגד נגיף קורונה בסתיו הקרוב.

הוא הוסיף כי ילדים בגילאי 5-10 יוכלו ככל הנראה להתחסן בסוף השנה האזרחית.

בורלה העריך כי עד סוף שנת 2021 תגיע חברת התרופות ליכולת ייצור של שלוש מיליארד מנות חיסון בשנה – “וזה יהיה קצב הייצור שלנו גם ב-2022”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות