בצה”ל גאים: “אנחנו הצבא הראשון בעולם שהצליח להשיג חסינות עדר”

קצין רפואה ראשי, תת-אלוף פרופ' אלון גלזברג: "עד לפני חודשיים זה היה נראה בלתי אפשרי, עשינו את זה בלמידה כל יום, יש לנו הרבה מה להתגאות בו"
חיים טוויל
כ"ז אדר התשפ"א / 11.03.2021 12:34

צה”ל סיים היום (חמישי) שבוע עשירי למבצע החיסונים לקורנה – ומעתה הצבא הוא הארגון הגדול הראשון בעולם שהצליח להגיע למצב של “חסינות עדר”.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

לפי הנתונים, 74% מהמשרתים בצה”ל התחסנו בשתי מנות החיסון נגד קורונה ו-83% קיבלו את המנה הראשונה.

עוד עולה מהנתונים, כי מספר החיילים החולים הפעילים יורד בהדרגה, ונכון לשבוע העשירי מאז תחילת מבצע החיסונים בצה”ל, ישנם 149 חולים בצבא. לפני שלושה שבועות עמד מספר החולים בצה”ל על שיא של 2,033.

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף איציק תורג’מן, אמר הבוקר: “צה”ל בשלהי מבצע החיסונים, נהיה כבר היום עם 81% מחוסנים ומחלימים, התחלואה יורדת בכלל צה״ל.

“הגדרנו לעצמנו כמה יעדים – לחסן את צה״ל כמה שיותר מהר. הערכנו שהמבצע ייארך 8-10 שבועות, והיום אנחנו מסיימים את השבוע העשירי, עשינו את זה בזמן הקצר ביותר, באופן מדויק”.

לדבריו, “מדובר במבצע לוגיסטי מורכב ביותר, בעיקר בשל מגבלות החיסון. המפקדים הפגינו מנהיגות, הרתמות. הערכתנו שנהיה כבר שבוע הבא עם 85% מחוסנים”.

הוא הוסיף: “מבצע החיסונים היה כמובן תחת כל הדרקטיבות של משרד הבריאות. זה לא מבצע רק של אט״ל, יחד עם אגף התקשוב בכל סוגיות המידע והידע. הצלחת המבצע תאפשר לנו לחזור לשגרה מסוימת”.

קצין רפואה ראשי, תת-אלוף פרופ’ אלון גלזברג, הדגיש כי צה״ל הוא הארגון הגדול הראשון בעולם שמחוסן. “עד לפני חודשיים זה היה נראה בלתי אפשרי, עשינו את זה בלמידה כל יום, יש לנו הרבה מה להתגאות בו. השפענו לרוחב ועל העולם. קיימנו שיתוף פעולה מצוינת עם המערכת האזרחית”.

לדבריו, “זה שהמסה הגדולה של צה״ל מחוסנת נותן לנו להתנהג אחרת – התכנסויות, אימונים ליחידות מחוסנות מעל 90%. זה מאפשר לנו גם להסתכל קדימה ולהיות אופטימיים, אך אנחנו ממשיכים לשמור על ההנחיות ולקיים הערכות מצב מידי יום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות