התיק נגד מיקי זוהר נסגר • יו”ר הקואליציה: ‘אני לא חש הקלה’

עמית איסמן החליט לסגור את תיק החקירה נגד יו"ר הקואליציה • זוהר נחקר באזהרה לאחר שבריאיון ברדיו התבטא: "אני מודיע לכם - אם מנדלבליט לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום תהיה פה רעידת אדמה" • זוהר: "תיק החקירה נגדי נסגר, אך אין בי שום תחושת הקלה"
אריה ריבקינד
כ"ו אדר התשפ"א / 10.03.2021 21:29

הניסיון להלך אימים נכשל? ממלא-מקום פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט היום (שלישי) לסגור את תיק החקירה נגד ח”כ מיקי זוהר, בעילה משולבת של “חוסר ראיות” ו”מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק העמדה לדין”.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

החקירה נגד ח”כ זוהר נפתחה לאחר שהתבטא בראיון רדיו נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט – והזהיר: “אני מודיע לכם – אם הוא לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום נגד נתניהו, תהיה פה רעידת אדמה”.

זוהר אמר את הדברים בעקבות פרסום הקלטות של מנדלבליט, בהן הוא נשמע תוקף את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, ומאשים אותו בהתנהגות פסולה:

בעקבות הריאיון של זוהר ברדיו, הוחלט בפרקליטות לזמנו לחקירה בחשד לעבירות של סחיטה באיומים ואיומים.

ממשרד המשפטים נמסר: “לאחר בחינת חומר הראיות ודיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים, החליט ממלא-מקום פרקליט המדינה, כאמור, על סגירת התיק. בהחלטתו צוין, כי בחומר הראיות קיים קושי להוכיח את היסוד הנפשי בעבירה, כלומר שחבר הכנסת זוהר איים על היועמ”ש במטרה לגרום לו להתפטר ולבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה. עוד צוין בהחלטה, כי עולה ספק אם דבריו של חבר הכנסת זוהר כוונו אל היועמ”ש עצמו, למען ישמע ויעשה, או שמא כוונו אל קהל בוחריו ושומעיו, לצרכים פוליטיים דווקא”.

נוסף על כך, הפרקליטות בחנה את האפשרות כי דבריו של חבר הכנסת זוהר מצדיקים נקיטת הליך פלילי נגדו בעבירה של איומים, אך בתום הבחינה הוחלט לסגור התיק גם בגין עבירה זו.

בהחלטה נכתב, כי אף אם התבטאותו של חבר הכנסת כלפי היועץ המשפטי לממשלה הייתה מגבשת סיכוי סביר להרשעה בעבירה של סחיטה באיומים, הרי שלאחר בחינה קפדנית של דבריו, ובכלל זה דברים שאמר בחקירתו וכלל דבריו בריאיון, הוא הגיע למסקנה כי בסופו של יום, קרוב לוודאי שדברי חבר הכנסת חוסים תחת חסינות חברי כנסת.

מ”מ פרקליט המדינה הדגיש: “אין בהכרעה זו כדי להקל ראש במשמעות הציבורית של הדברים, אלא שאין מקום להמשך הטיפול בעניין בכלי המשפט הפלילי”.

יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר אמר בתגובה: ״תיק החקירה נגדי נסגר, אך אין בי שום תחושת שמחה או הקלה. לא היה בחקירה הזו כלום מלבד ניסיון נוסף של הפרקליטות להרתיע אותנו, נבחרי הציבור, באמצעות חקירת השתקה״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות