גפני נגד ש”ס: “מפלגה גזענית, ארבל חצוף, הוא הולך עם השונאים שלנו”

יו"ר יהדות התורה תקף בחריפות בכינוס פנימי את ש"ס: "ארבל מספר על הגזענות של הציבור החרדי? איפה נמצאים כל הילדים של ראשי ש"ס, מה זה הדיבורים האלה?" • מיכאלי: "מקווה שזה לא איבוד עשתונות וירי לכל הכיוונים לאור זליגת הקולות לסמוטריץ׳"
אריה ריבקינד
כ"ו אדר התשפ"א / 10.03.2021 20:45

יו”ר מפלגת יהדות התורה, ח”כ משה גפני, תקף בכינוס פנימי של המפלגה את ש”ס, כינה אותה “מפלגה גזענית” – והאשים כי כל ראשיה שולחים את ילדיהם למוסדות חינוך אשכנזיים.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

לפי דיווח בוואלה, הדברים של גפני נאמרו בעקבות ראיון שהעניק לפני כשבוע ח”כ משה ארבל מש”ס, בו התייחס לפסיקת לבג”ץ לפיה יש להכיר ב”גיורים” רפורמיים וקונסרבטיביים כיהודים.

ארבל נשאל גם על הגזענות בציבור החרדי כלפי עולי רוסיה והשיב: “אתה רוצה שנדבר באופן גלוי לב? יש גזענות גדולה בכל הציבור החרדי. כשילדה ספרדייה לא מתקבלת לסמינר או לבית יעקב, בגלל שסבתא שלה הגיעה ממרוקו, זאת לא גזענות?”.

בכינוס השבוע, אמר גפני לנוכחים: “במקום לטפל ברפורמים ובמקום לטפל בבעיות שנובעות מהם, הוא אומר שגם החרדים גזעניים בזמן שהוא נמצא במפלגה גזענית, אין שם אף אחד שהוא אשכנזי, הכל שם ספרדים”.

לפי הדיווח, גפני סיפר כי פגש אחרי הריאיון את ח”כ ארבל –  ולטענתו “לא אמרתי לו שלום”.

גפני: “צריכים לדבר על הדבר הזה, לא לתת שיטאטאו את זה מתחת לשטיח. הוא הולך עם השונאים שלנו ואומר – החרדים יותר גזענים, חצוף שכמוך”.

גפני המשיך: “אנחנו נלחמים על ההסברה, אנחנו נלחמים כדי להסביר את העמדות של הציבור החרדי ואז הוא הולך לספר על הגזענות של הציבור החרדי. איפה נמצאים כל הילדים של ראשי ש”ס, מה זה הדיבורים האלה? כל המפלגה הזו גזענית, זה מה שאתה הולך להגיד במלחמה נגד הרפורמים?”.

יו”ר סיעת ש”ס ח”כ מיכאל מלכיאלי הגיב על דברי גפני: “במשך חודשי קורונה רבים, גפני הוכרז כנעדר ולא שמענו עליו כלל. חבל שבמקום להתרכז בהגדלת הכח של המפלגות החרדיות ולנסות להחזיר קולות של מצביעי יהדות התורה שנטשו לטובת סמוטריץ או לשכנע את אנשי ‘הפלג’ להצביע, בוחר ח”כ גפני לשלוח רפש בש”ס ולהמציא בדיות”.

ח”כ אוריאל בוסו הגיב: “כנראה גפני שכח מי עומד מאחורי הלחן של ‘הפסקנו לקבל הוראות מכבודו’. החוצפה של גפני היא משהו חדש בנוף הפוליטי. מי שנעדר לאורך כל משבר הקורונה מהוועדות, מהקבינט ומההחלטות הקשות במשך חודשים בגל הראשון, היה גפני. השר דרעי קיבל את ההחלטות והוביל קו אחיד במגזר החרדי. השר דרעי ניהל את המגזר הליטאי ללא שום שיקול כזה או אחר.

“אני מאוד רוצה להאמין שהאמירה הזאת היא לא איבוד עשתונות בתקופת קמפיין וירי לכל הכיוונים לאור זליגת הקולות לסמוטריץ׳. יש קווים שלא חוצים! גדולי הדור שלנו מוותרים על ההמלצה שלך האם לפתוח או לסגור מוסד כזה או אחר. הם הנהיגו אותנו לאורך כל המשבר בגאווה גדולה ואנו צייתנו להנחיות בראש מורם כציווי ועשית ככל אשר יורוך”.

ח״כ משה ארבל: “אני מצר על כך כי במקום לעצור את הסחף של בריחת קולות מיהדות התורה וחזרת עשרות אלפי קולות של הציבור הליטאי מ׳הפלג׳, ובמקום לתקוף את שונאי ישראל – בוחר ח״כ גפני להתנגח עם התנועה היציבה ביותר במערכת הפוליטית, תנועת ש״ס.

“לא נתנצל על מאבקנו כנגד אפליית בנות ספרדיות בסמינרים, מזמן הפסקנו לבקש ממך רשות להיאבק בגזענות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איש הזוי
    11/03/2021 09:01
    אני
  1. אדון גפני ממשיך לאבד את זה, הגזענים הכי גדולים היו ונשארו הישיבות והסמינרים הליטאים, אותם הר גפני מתעקש לייצג. הדבר שיהודי אירופה למדו בארצותיהם והביאו איתם לארץ, יישמו הליטאים בצורה הכי דרקונית שאפשר, עם מכסות למזרחיים בדומה לנומרוס קלאוזוס שהיה נפוץ בתחום המושב ופולין.
    תדאג לנקות את האורוות לפני שאתה מאשים אחרים בגזענות, ככה נראה גמל שאינו מצליח לראות את דבשתו

  2. גפני צודק
    11/03/2021 11:08
    אני
  3. תעשו תחקיר ותבדקו איפה הילדים של בוסו, אם תתחילו ב”חברון” זה ילך לכם מהר….