מתחילה להפנים? שאשא ביטון: “סער לא יהיה רה”מ עם 9 מנדטים”

הח"כית ממפלגת 'תקווה חדשה' מעריכה כי אם מפלגתה תקבל מספר מנדטים חד-ספרתי - תלך המערכת הפוליטית לבחירות בפעם החמישית • חבר המפלגה דני דיין: "אני מודאג"
אריה ריבקינד
כ"ו אדר התשפ"א / 10.03.2021 17:55

ח”כ יפעת שאשא ביטון ממפלגת ‘תקווה חדשה’ אמרה הערב (רביעי), בראיון לחדשות 13, כי ברור שמנהיג מפלגתה גדעון סער לא יוכל לכהן כראש ממשלה – אם המפלגה תזכה במספר מנדטים חד-ספרתי.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

“סער לא יכול להיות ראש הממשלה עם תשעה מנדטים”, הודתה שאשא ביטון.

לדבריה, בתרחיש כזה תלך המערכת הפוליטית לבחירות בפעם החמישית, משום שלא תושג הכרעה בין הגושים.

אמש קיבלה ‘תקווה חדשה’ 9 מנדטים בלבד בסקר של חדשות 13.

חבר מפלגתה דני דיין, הסביר היום בשיחה עם בן כספית וינון מגל מדוע מפלגתו נחלשת בסקרים. לדבריו, כל האש מכוונת אליהם, וכולם משתלחים בהם – כיוון שסער הוא היחיד שיכול לכהן כראש ממשלה

דיין: “אף אחד מאיתנו לא חשב שזה יהיה מסע קל. אנחנו רואים שאנחנו היעד הבלעדי להתקפות של כל השופרות, של ברדוגו ואלי ציפורי ואחרים”.

דיין ממוקם במקום ה-11 ברשימה, ואם ביום הבחירות ‘תקווה חדשה’  תקבל מספר חד ספרתי של מנדטים, הוא לא ייכנס לכנסת הבאה. “לא תפרתי חליפות כשהיו לנו 18 מנדטים בסקרים, השאלה היא לא אני”, אמר. “יש דברים יותר חשובים מגורלו של דני דיין וזה עתיד המדינה”.

הוא השווה את מצב הפוליטיקה הישראלית למנוע מקולקל, והסביר שרק סער יכול “להכניס את היד למנוע ולתקן אותו מבלי להתלכלך”.

דיין דחה את הדיווחים על משבר ביחסים בינו לבין יו”ר המפלגה: “לך תוכיח שאין לך אחות. קשקוש מוחלט. היחסים שלי עם גדעון סער מצוינים”.

אתה מודאג? נשאל דיין – והשיב: “אני מודאג, למדינת ישראל יש 3 אפשרויות – או שנתניהו ימשיך להיות ראש הממשלה, שבעיניי זה דבר רע למדינת ישראל; או שגדעון סער יהיה ראש ממשלה כי הוא היחיד; או שנלך לבחירות חמישיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות