השיחות הליליות, הפקס ותביעה: עוד תלונות נגד אב בית הדין לשעבר

אחרי החשיפה ב'כאן חדשות': עוד תלונות זורמות נגד אב בית הדין הרבני בתל אביב לשעבר • אב גרוש טוען: הוא היה בקשר לא מדווח עם גרושתי - בזמן שדן במשמורת על בננו • בעלת צרכים מיוחדים תובעת אותו: הביא לגירושין במרמה • וגם לעורך דין שטיפל בתיק גירושין היו הפתעות
חרדים 10
כ"ו אדר התשפ"א / 09.03.2021 22:29

בחודש שעבר נחשפה ב’כאן חדשות’ תלונה על הטרדה נגד אב בית הדין הרבני לשעבר בתל אביב –  והיום (שלישי) נחשפות תלונות נוספות נגדו.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

שתיים מהתלונות הן על קשר אסור לכאורה שקיים עם נשים שדן בתיקי הגירושין שלהן, ואחת על גירושין שלכאורה ערך במרמה תמורת צ’ק שנרשם על שמו.

המקרים דווחו הערב על ידי כרמלה מנשה ואורן אהרוני ב’כאן חדשות’.

בדיווח הקודם על הרב, שכבר לא מכהן כדיין, אך ממשיך למסור שיעורי תורה, הביאה ג’, שהרב דן בעניינה בבית הדין, הקלטות מביכות במיוחד משיחות טלפוניות שקיים עמה.

בדיווח הערב נשמעו שתי טענות נוספות על קשר של אב בית הדין לשעבר עם נשים שדן בתיקן או גישר.

אולם חמורים לא פחות הדברים העולים מתביעת נזיקין שהגישה נגד הדיין – סיון קייזר, אישה בעלת צרכים מיוחדים. קייזר גם סיפרה על הדברים בריאיון לתוכנית ‘סדר יום’ ברשת ב.

זמן מה לאחר הנישואין, החליט אבי בעלה של סיון להביא בהקדם לגירושין. על פי החשד, בני הזוג הובאו במרמה לבית הדין הרבני – ושם נמסר כי הם הגיעו כדי להסדיר להם דיור ציבורי. רק כשסיון הגיעה לבית סבתה, היא הסבירה לה שהיא חתמה על הגט ולמעשה היא גרושה.

בעקבות תלונה של ארגון נעמ”ת, שופטת המליצה בשנת 2008 להעמידו לדין משמעתי ולרשום הערה בתיק של כל אחד מהדיינים.

בשנת 2011, קבע בית הדין המשמעתי לדיינים, לאור הודאתו של הרב בעובדות, כי הוא נהג בצורה שאינה הולמת וגזר עליו עונש “התראה”.

בשנת 2012, תנועת אומ״ץ עתרה לבג”ץ וביקשה להורות לשר המשפטים דאז להציע לוועדה למינוי שופטים להחליט על סיום כהונתו של הרב כדיין ולהגיש נגדו כתב אישום.

בג”ץ קבע: ״המסכת העובדתית כפי שנפרסה היא קשה וחמורה, ויש בה פגיעה בעותרת, בציבור ובאמון במערכת המשפט. יש צורך במיצוי הדיון. המעשים שנעשו כלפי העותרת ראויים לגנאי ולתגובה עונשית הולמת”, אך לא התערב בהחלטת המשמעתית שבוצעה בבית הדין.

לאחר שידור הכתבה הכתבה הראשונה פנה א’ אל ‘כאן חדשות’.

בשנת 2012 דן הרב בתיק הגירושין שלו. לאחר הגירושין, גרושתה נישאה בשנית והתגרשה בשנית.

“שלחתי הודעה לבעל השני שלה ואז הוא סיפר לי שבמהלך הזמן שהיא חיה איתו, היא שוחחה עם הדיין שלא בזמן העבודה בבית הדין”, סיפר א’. “בדיעבד התברר לי, שהיה לו קשר עם הגרושה שלי לאורך כל הדיונים”.

במקביל התנהלה חקירה נגד הרב.

א’ פנה למשטרה והבין שבמהלך המשפט הרב היה בקשר טלפוני תמוה עם גרושתו, במקביל לכך שהוא משמש כשופט ואב בית הדין במשפט.

מפלט השיחות בין השניים שהגיע לידי ‘כאן חדשות’ עולה, כי השניים קיימו מאות שיחות על פני זמן רב ולאורך כל היממה. בחקירתו טען הרב כי הוא לא זוכר את הקשר הטלפוני.

“מה שאני מגלה שסביב דיונים מאוד חשובים לי, היא שוחחה איתו 38 פעם. לפני מתן ההחלטה, ביום ההחלטה ויום למחרת – כשהוא ראש ההרכב. וגם ההחלטות הן תמיד נגדי”, סיפר א’ וטען שעקב התנהלות הדיין נפגע מאוד הקשר שלו עם בנו.

לאחר שורת המקרים עזב הרב את תפקידו כאב בית הדין הרבני בתל אביב, אבל המשיך לשמש באופן פרטי כמגשר בין בני זוג.

לפני כשנתיים הוא היה מגשר בתיק של לקוח של עורך דין ארמי צוברי.

לפתע, גילה עורך הדין צוברי שגרושתו של הלקוח שלו מפנה למספר פקס בביתו של הרב. “בדקנו את שיחות הטלפון, וגילינו שיחות רבות, ימים ולילות, שמתנהלות בין הרב לבין האישה”, סיפר עו”ד צוברי.

“לדוגמה, אתה רואה שיחת טלפון בשעה מסוימת, עשר בלילה, לאחר 30-20 דקות, האישה מגישה תלונה במשטרת ישראל”, טען עו”ד צוברי. “פעם ראשונה שאני נתקל בסיטואציה שבה מישהו ששימש כמגשר המשיך לבחוש בתיק כנגד אחד שהוא גישר למענו”.

גם היום ממשיך הרב להיות מגשר למרות האירועים המטרידים לכאורה, ניצול הסמכות והכוח.

עורך הדין ד”ר יחיאל וינרוט, המייצג את הרב – מסר בתגובה: “מדובר בטענות שרובן ככולן נבדקו זה מכבר על ידי משטרת ישראל וגורמי התביעה המוסמכים, ואלה הגיעו למסקנה כי אין מקום להעמדת הרב לדין, דבר המדבר בעד עצמו.

“בעניינה של גברת קייזר הגיעה הפרקליטות למסקנה כי מחומר הראיות עולה שהרב לא ידע על התרמית שבוצעה על ידי אחרים ולא היה שותף לה. עניינה של גברת קייזר הגיע גם לפתחו של בג”ץ, אשר דחה את העתירה להעמיד את הרב לדין פלילי וכן את העתירה להורות על הדחתו מתפקידו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות