דרמה בעזה: יחיא סינוואר עשוי להפסיד בבחירות להנהגת חמאס

ברשת אל-מיאידין דווח שאיש מבין המועמדים בסיבוב הראשון לא הצליח לגייס מחצית מהקולות הדרושים - וכעת מתנהל סיבוב מכריע בין סינוואר לניזאר עוודאללה • האחרון זכה בשבעה קולות יותר בסיבוב הראשון
נתן פרל
כ"ה אדר התשפ"א / 09.03.2021 18:49

‘רעידת אדמה’ בהנהגת חמאס בעזה? מנהיג ארגון הטרור ברצועת עזה, יחיא סינוואר, שנחשב למועמד המוביל בבחירות הפנימיות, עשוי להפסיד את תפקידו לבכיר אחר בארגון – ניזאר עוודאללה.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

מדיווחים היום (שלישי) בכלי תקשורת ערביים עולה, כי איש מבין המועמדים לא הצליח לגייס בסיבוב הראשון מחצית מהקולות הדרושים, וכעת מתנהל סיבוב מכריע בין סינוואר לעוודאללה.

גם דובר חמאס חאזם קאסם הדגיש כי ההליך עדיין לא הסתיים.

לחילופי הנהגה בחמאס עזה עשויות להיות השלכות גם במאבק על הנהגת חמאס, בין המנהיג המכהן כיום, איסמעיל הניה, ובין חאלד משעל השוקל לנסות לשוב להנהגה.

ברשת הלבנונית אל-מיאידין  דווח, כי סינוואר ועוודאללה קיבלו את מירב הקולות מבין המועמדים, אך האחרון זכה בשבעה קולות יותר – מה שאפשר לו לנצח בסיבוב הראשון.

סינוואר ועוודאללה התחרו על התפקיד עם עוד שלושה מפקדים אחרים בארגון הטרור, בהם פתחי חמאד ומחמוד א-זהאר.

ניזאר מוחמד עוודאללה היה מפקד הזרוע הצבאית של חמאס וכן שימש כאחד מראשי הלשכה המדינית של הארגון, שהיא הגוף המרכזי בהנהגתו.

הוא בשנות ה-60 לחייו ויש לו שישה בנים.

בשנות השמונים למד הנדסה במצרים. במהלך שנות ה-90 היה עוודאלה כלוא בישראל, ובשנים שלאחר מכן הוא היה שותף משמעותי בשיחות שבהן נרקמה העסקה לשחרור גלעד שליט.

בעופרת יצוקה ובצוק איתן ביתו הופצץ על ידי צה”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות