‘לא רשימה חרדית’: זקן רבני חב”ד במכתב נגד הצבעה לסמוטריץ’

אריה ריבקינד
|
כ"ה אדר התשפ"א / 09.03.2021 11:35
הגאון רבי טוביה בלוי, מחשובי רבני חב”ד בישראל, יוצא נגד ההצבעה ל’הציונות הדתית’ ותוקף אותה במילים חריפות: “רשימה חרדית אינה זו שהמועמדת השנייה שלה היא אישה, אשר קיים איסור גמור להצביע לרשימה שיש בה אישה, ושמועמדיה עולים להר הבית, נגד דעתו של הרבי”

כאילו לא די בסקרים הלא מחמיאים: זקן רבני חב”ד בישראל, הגאון רבי טוביה בלוי, רב קהילת חב”ד בשכונת נווה יעקב בירושלים, יוצא היום (שלישי) במכתב תקיף במיוחד נגד ההצבעה למפלגת ‘הציונות הדתית’ של בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר – ותוקף אותם במילים קשות.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

“רשימה חרדית אינה זו שהמועמדת השנייה שלה היא אישה, אשר קיים איסור גמור להצביע לרשימה שיש בה אישה, מה גם שעל פי הליכותיה, כפי שפורסמו, היא רחוקה להיחשב ‘חרדית’.

“רשימה חרדית אינה זו שמועמדיה מכריזים בכל שבת קודש על מדינת ישראל שהיא ‘ראשית צמיחת גאולתנו’, כאשר הרבי קבע שאמירה כגון זו גורמת לשפיכות דמים ומעכבת את הגאולה ר”ל.

“רשימה חרדית אינה זו שמועמדיה מחייבים גיוס בני הישיבות, לפחות ‘ישיבת הסדר’, כאשר הרבי הביע דעתו הקדושה בחריפות רבה נגד גיוס בני הישיבות.

“רשימה חרדית אינה זו שמועמדיה מחייבים שרות לאומי לבנות, כאשר הרבי הביע דעתו הקדושה בחריפות רבה נגד שרות לאומי לבנות.

“:רשימה חרדית אינה זו שבני מועמדיה לומדים בישיבה תיכונית, כאשר הרבי הביע דעתו הקדושה בחריפות רבה נגד ישיבות תיכוניות.

“רשימה חרדית אינה זו שמועמדיה עולים להר הבית, כאשר הרבי הביע את דעתו הקדושה בחריפות רבה נגד עליה להר הבית”.

הגר”ט בלוי מדגיש: “חסיד חב”ד אמיתי המקושר לרבי יודע כי חובה וזכות לקיים ‏הוראת קדשו של הרבי גם אם מבחינה רגשית או הגיונית יש לו סייג ‏נפשי”.

כתב חרדים 10 מציין, כי רבנים ומשפיעים נוספים בחסידות חב”ד עומדים לפרסם מכתבים נגד ההצבעה למפלגת ‘הציונות הדתית’.