יאיר לפיד במסר לנפתלי בנט וסער: “לא בטוח שאהיה ראש הממשלה”

יו"ר יש עתיד פרסם מאמר ב'הארץ' ושיגר מסר לשותפים: "בשביל המטרה לסיום שלטון נתניהו, מוכן לוותר על הרבה מאוד דברים, כולל השאיפות האישיות שלי" • עם זאת יש לו תנאים: "שהכסף של האזרחים לא יופנה לעוד התנחלויות מבודדות, ושבית המשפט העליון יהיה מוגן מפני התקפות"
אריה ריבקינד
כ"ד אדר התשפ"א / 08.03.2021 20:23

יו”ר מפלגת יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, פרסם הערב (שני) מאמר בעיתון ‘הארץ’  בו הצהיר: “אם יש עתיד תהיה המפלגה הגדולה ביותר בממשלה הבאה העובדה הזאת אולי לא תבטיח לי את ראשות הממשלה”.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

לפיד חזר במאמרו על דבריו מהריאיון ליונית לוי ב’וועידת המשפיעים’ – שסיום שלטונו של נתניהו הוא המטרה הראשונה בעיניו ובשבילה הוא מוכן לוותר על הרבה מאוד דברים, “כולל השאיפות האישיות שלי”.

לדבריו, גם אם יש עתיד תהיה המפלגה הגדולה ביותר בממשלה זה לא יבטיח לו את ראשות הממשלה ורומז לכך שיסכים לשבת בממשלה תחת בנט או סער.

לפיד כתב במאמרו: “אמרתי, והתכוונתי לכך, שסיום שלטונו של נתניהו הוא המטרה הראשונה בעיני. בשבילה אני מוכן לוותר על הרבה מאוד דברים, כולל השאיפות האישיות שלי. אלא שגם לממשלה בלי נתניהו כדאי שיהיו עמדות שפויות ומאוזנות.

“אם יש עתיד תהיה המפלגה הגדולה ביותר בממשלה הבאה העובדה הזאת אולי לא תבטיח לי את ראשות הממשלה, אבל היא תבטיח שהכסף של האזרחים לא יופנה לעוד התנחלויות מבודדות (לא, זו לא “התיישבות צעירה”, אלא מאחזים לא חוקיים), שבית המשפט העליון יהיה מוגן מפני התקפות, שיושם קץ למונופול החרדי על היהדות, שלהט”בים ודרוזים וצעירים שמודאגים ממשבר האקלים יוכלו להרגיש שזו גם מדינתם”.

במפלגת הליכוד הגיבו: “יאיר לפיד ממשיך להסתתר כדי להעלים מהציבור את שאלת הבחירות: מי יזניק את כלכלת ישראל בתקופה הקריטית הזו שבה אנו יוצאים מהקורונה – נתניהו שכבר חילץ את ישראל משני משברים כלכליים, או לפיד שהיה שר האוצר הכושל בתולדות המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות