מבוכה גדולה בוועדת ‘פרס ישראל’: השופטת התחרטה – וזו הסיבה

פרופסור יפה ברלוביץ' טוענת: "הופעל עלי לחץ לבחור באישה, הזוכה לא ראויה" • משרד החינוך: "הוועדה פעלה באופן מקצועי ובלתי תלוי"
חרדים 10
כ"ד אדר התשפ"א / 08.03.2021 16:21

בפעם הראשונה אחת מחברות ועדת ‘פרס ישראל’ מתחרטת: שופטת בוועדת הפרס לחקר הספרות העברית שהעניקה את הפרס לפרופסור ניצה בן דב חוזרת בה ומבקשת שלא להיות חתומה על כתב הנימוקים לפרס. כך דווח היום (שני) ב’כאן חדשות’.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

במכתב ששלחה פרופ’ יפה ברלוביץ’ לשר החינוך יואב גלנט, היא כתבה כי בן דב לא ראויה לפרס, ושהבחירה בה הוכתבה מראש.

“פרופ’ ניצה בן דב היא חוקרת חרוצה ומגוונת, אבל היא לא עומדת בסימן המצויינות של משכמה ומעלה, כפי שדורש הפרס”, כתבה ברלוביץ’. “מצאתי את עצמי במיעוט, וכל ניסיון מראש לשכנע ולנמק לגבי הבחירות שלי עלו בתוהו”.

פרופ’ ברלוביץ’ הוסיפה: “נדהמתי כשהבנתי שנבחרנו כנשים כדי לחולל אפליה מתקנת ולהעניק את הפרס לאישה חוקרת. במעמד של בחירת פרס ישראל, הקריטריון לבחירה הוא קודם כל שיוויון מגדרי בסימן של מצויינות. מצאתי עצמי נאלצת לוותר על הבחירה החופשית שלי ולהיעתר, אמנם לבחירה מגדרית, אבל מוכתבת”.

המכתב נחשף הבוקר בתוכנית ‘מה שכרוך’ עם יובל אביבי ומיה סלע בכאן תרבות.

כעת במשרד החינוך בוחנים כיצד לנהוג, שכן בתקנון הפרס אין התייחסות לחרטה של שופט.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: “הוועדה שנבחרה לדון במתן הפרס לחקר הספרות העברית והכללית פעלה באופן מקצועי ובלתי תלוי. בתוך כך, החלטתה הסופית התקבלה ללא משוא פנים וללא כל דופי.

“הוועדה דנה בשורה של מועמדים והחליטה פה אחד, ובכללם החברה הפרופ’ יפה ברלוביץ’, לבחור במועמדת הפרופ’ ניצה בן דב. פרופ’ ברלוביץ’ אף היתה שותפה בכתיבת הנימוקים למתן הפרס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות