כך ‘מכסחים לסמוטריץ’ את הצורה’ • פרשן: יהדות התורה רועדים מפחד

שני סרטונים בוטים במיוחד שהופצו, יכולים ללמד עד כמה חוששים ביהדות התורה מאיבוד המנדט השביעי לטובת סמוטריץ' • הפרשן שלום ירושלמי: "הם רואים פעילים חרדים צעירים מצטרפים אליו בלי עכבות, יחד עם חב"ד, ברסלב ותנועות חרדיות נוספות. הלחץ עצום" • יהדות התורה: "זה לא אנחנו"
חרדים 10
כ"ד אדר התשפ"א / 08.03.2021 11:44

האם מפלגת ‘יהדות התורה’ הכריזה אמש (ראשון) מלחמה חזיתית במפלגת ‘הציונות הדתית’? שני סרטונים בוטים במיוחד שהופצו ברשתות החברתיות, יכולים ללמד עד כמה חוששים ב-ג’ מאיבוד המנדט השביעי לטובת בצלאל סמוטריץ’.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

בסרטון אחד נראים אלפי קולות של בוחרים עולים באש, תוך אמירה ברורה: סמוטריץ’ לא יעבור את אחוז החסימה – ולכן אסור להצביע לו. בסרטון השני מתקיפים יוצרי הסרטון  את מיכל וולדיגר, מספר שתיים ברשימת ‘הציונות הדתית’, על התמיכה שלה בגיוס בנות לצה”ל, ואפילו על רמזים של אהדה לעולם הלהט”בי.

הפרשן שלום ירושלמי כותב הבוקר בטורו באתר ‘זמן ישראל’ על הקרב המתפתח: “ביהדות התורה רועדים מפחד. סמוטריץ’ נוגס במפלגה. הם רואים פעילים חרדים צעירים מצטרפים אליו בלי עכבות, יחד עם אנשי חב”ד, חסידי ברסלב ותנועות חרדיות נוספות. הלחץ עצום.

“בשבוע שעבר הציע סמוטריץ’ לראשי יהדות התורה הפסקת אש. הוא הבטיח שלא לעשות מולם קמפיין, אבל הם השיבו בפשקווילים וסרטונים שגובלים בהסתה”.

 

ירושלמי מסביר: “זהו קרב מרתק. לחיים ולמוות. השאלה הגדולה ברחוב היא האם הרבנים הגדולים יצאו בקריאת קודש לפני הבחירות להצביע רק ליהדות התורה, ולשלשל את האות ג’, והאם הבוחרים ייענו להם.

“מה יכריע? הזעם העצום של הציבור על הפוליטיקאים החרדים שבגדו בהם לתחושתם בימי הקורונה, או הציווי של הרב קנייבסקי, אם יגיע? התשובה שאני שומע ברורה. שום דבר כבר לא יעזור. מנדט ואולי יותר ערקו לציונות הדתית, ויהיה קשה להשיב אותם הביתה”.

ביהדות התורה מכחישים כי הם עומדים מאחורי הסרטונים. “זה לא אנחנו”, הם אומרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות