האמירה של לפיד גרמה לסער ובנט לקפוץ ולהכחיש – והליכוד חגג

לפיד אמר ב'וועידת המשפיעים' כי "סער ובנט יסכימו בסוף לשבת בממשלה בתמיכת המשותפת" - והשניים מיהרו לצייץ: "לא יקום ולא יהיה" • בליכוד לא 'קנו' את ההכחשות: "לכולם ברור שלגדעון ובנט אין איך להקים ממשלה בלי להצטרף ללפיד ולתת לו להיות ראש ממשלה"
אריה ריבקינד
כ"ג אדר התשפ"א / 07.03.2021 20:49

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, התייחס בצהריים (ראשון) בראיון ליונית לוי ב ‘ועידת המשפיעים’ של קשת וחדשות 12 לשאלה האם הוא מתמודד על ראשות הממשלה.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

לפיד השיב: “יותר חשוב לי להזיז את נתניהו מתפקידו מאשר שאני אהיה ראש ממשלה. אני לא פוסל רוטציה עד שאדע את התוצאות האמיתיות, אקיים את הדיון מי ינהיג אחרי תוצאות הבחירות”.

לדבריו, “הסחטנות הפוליטית הפכה את המערכת הפוליטית כולה. חמש דקות לאחר הבחירות נצטרך להחזיר את אמון הציבור; כל מי שאחראי צריך לעשות הכל כדי לא לשרוף קולות. מפלגות מרצ והעבודה יודעות שאני חושב שהיה עליהן להתאחד אך לא אשמיץ אותן. אני אצטרך לעשות קואליציות עם אנשים שאני לא מסכים איתם בדברים רבים”.

באשר להערכה שהשמיע על מועד הגעת החיסונים והתבדתה אמר לפיד: “כשנתתי אז את הראיון התבססתי על אנשי המקצוע, כל ראש ממשלה שיהיה מוכן לשלם יביא את החיסונים”.

לפיד נשמע רגוע בכל הנוגע לאפשרות שסער ובנט יצטרפו לבסוף לממשלה בראשותו, גם אם תוקם בתמיכת הרשימה המשותפת.

אחרי שעמית סגל צייץ: “לפיד לא מתרגש מאמירות של קמפיין, סער ובנט יסכימו בסוף לשבת בממשלה בתמיכת המשותפת” – סער מיהר להכחיש את הדברים בחשבון הטוויטר שלוץ

גם בנט חרץ: “לא יקום ולא יהיה”.

אבל במפלגת הליכוד קפצו על האמירה של לפיד לפיה גדעון סער ונפתלי בנט יסכימו לשבת בממשלה שתיתמך על ידי הרשימה המשותפת – ומסרו:

”יאיר לפיד חושף היום שגדעון ובנט יסכימו לשבת בממשלה שלו בתמיכת הרשימה המשותפת. מוקדם יותר הודיע איימן עודה שיתמוך ביאיר לפיד כראש הממשלה הבא. לכולם ברור שלגדעון ובנט אין איך להקים ממשלה בלי להצטרף ללפיד ולתת לו להיות ראש ממשלה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות