סייעת המסרבת להיבדק לא תקבל שכר עד להודעת חדשה

בית הדין האזורי אפשר למועצת כוכב יאיר-צור יגאל להפסיק לשלם את שכרה של סייעת המסרבת להיבדק לקורונה • ראש המועצה: "הדיון הוא תקדימי. מדובר בזכות היסוד של התלמידים" • בעלי רשתות גנים שוקלים לתבוע עובדות המסרבות להתחסן - במידה ויכניסו הצוות והילדים לבידוד
יוני גרין
כ"ג אדר התשפ"א / 07.03.2021 19:00

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה היום (ראשון) את בקשתה של סייעת בכיתת חינוך מיוחד, המסרבת להיבדק לקורונה ולא מסכימה להציג בדיקות קורונה באופן קבוע – ואפשר למועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל להפסיק לשלם לה שכר.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

היא תוצא לחופשה ללא תשלום, עד להחלטה סופית בבקשה.

ראש המועצה יובל ארד אמר בדיון: “מדובר בילדים עם צרכים מיוחדים ששליחתם לבידוד במקרה של תחלואת הסייעת, אינה דומה לבידוד של אדם רגיל”.

ארד הוסיף, כי חוסר היכולת לעיתים לתווך להם את משמעות הבידוד מעצימה את הפגיעה הרגשית והנפשית.

“ראש רשות יונק את סמכויותיו מצו המועצות המקומיות, האחריות שנקבעה על ידי המחוקק היא לבריאות הציבור, לכלל, והוא יוצא מהנחה שהפרט נכלל בתוך הכלל”, אמר ארד.

ראש המועצה המקומית סיפר: “הדיון הוא תקדימי. מדובר בזכות היסוד של התלמידים לחיים”.

עורך הדין גלעד ברטל, פרקליטה של הסייעת, אמר: “מרשתי טוענת שהיא עובדת עם ילדים בחינוך המיוחד וכי עבדה לאורך כל התקופה מבלי שנדרשה לעשות בדיקות קורונה.

“זכותה שלא להתחסן ולא ניתן לחייב אותה לכך. מה עוד שההחלטה לביצוע בדיקה תהיה תקפה ליום הבדיקה וראש הרשות אינו יכול לחייב אותה לכך. נמתין להחלטת בית המשפט. אנחנו לא יודעים על הפסקת שכרה של מרשתי”.

לחרדים 10 נודע, כי בעלי רשתות גנים שוקלים לתבוע עובדות המסרבות להתחסן, במידה ויכניסו את יתר העובדות והילדים בגנים לבידוד.

לדברי בעל רשת גנים, “גננות רבות לא מוכנות להתחסן, משום שהמצב הנוכחי נוח להן מאוד. שכן, בעוד המורים היו חייבים לאורך כל השנה לעבוד בזום או בטלפון עם ילדי הכיתות,  הגננות ישבות בבית ומקבלת כסף. אז למה שלא ירצו להמשיך כך?”

גם בעיריית אשקלון הודיעו לצוותים החינוכיים כי עליהם להציג תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית בכל יומיים – שכן, אם לא, לא תתאפשר כניסתם לגנים.

ראש העיר, תומר גלאם, אמר: “אנחנו נוקטים בצעד נוסף במלחמה נגד הקורונה במטרה לעודד את ההתחסנות בעיר בדגש על מערכת החינוך, זאת על רקע אלפי תלמידים וצוותי הוראה שנמצאים בבידוד ועשרות מקרי תחלואה. עם כל הקושי בהחלטה, בריאות התושבים מעל הכל ואנחנו נפעל בצורה בלתי מתפשרת”.

גם בארגון יד שרה הודיעו כי לא יעסיקו את מי שלא התחסן.

המנכ”ל כתב במכתב לעובדים: “רוב מתנדבי יד שרה הינם אנשים מבוגרים אשר עלולים חלילה להידבק בקורונה. בימים האחרונים רוב המחלקות והאגפים בארגון כבר הפכו לבטוחים ב-100% כשכל המתנדבים והעובדים בהם מחזיקים בתעודת מחלים מתחסן. עובד או מתנדב אשר לא יתחסן בשבוע הקרוב בחיסון הראשון לא יוכל להמשיך בפעילותו במסגרת יד שרה ולא יכול להכנס לארגון לאחר חג הפסח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות