כתב אישום סודי הוגש נגד הצעירה ממודיעין עלית שחצתה לסוריה

כתב האישום נגד הצעירה שחצתה לסוריה והוחזרה לישראל דרך מוסקבה הוגש בבית משפט השלום בנצרת • הפרקליטות: תוכן כתב האישום אסור לפי שעה בפרסום
חרדים 10
כ"ג אדר התשפ"א / 07.03.2021 14:29

כתב אישום הוגש היום (ראשון) בבית משפט השלום בנצרת נגד הצעירה ממשפחה חרדית המתגוררת במודיעין עלית,  שחצתה לסוריה והוחזרה בתיווך של נשיא רוסיה פוטין.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

מהפרקליטות נמסר, כי תוכן כתב האישום אסור לפי שעה בפרסום.

סנגוריה, עורכי הדין ענת יערי ואיאד עאזם מהסנגוריה הציבורית, מסרו: “בניגוד למקרי עבר שבהם הייתה פגיעה בביטחון המדינה ולא הוגש כתב אישום נגד אנשים שחצו את הגבול, במקרה זה ברור לכל שהצעירה לא פגעה ולא הייתה לה כוונה לפגוע בביטחון המדינה”.

הם הוסיפו: “לכן תמוה מאוד שדווקא נגד צעירה ללא עבר פלילי שמתמודדת עם רקע מורכב, בחרו להגיש כתב אישום. לאחר שנלמד את חומרי החקירה נשקול את המשך צעדינו המשפטיים”.

לפני כשבועיים פורסם ב’כאן חדשות’, כי בצה”ל יבקשו להרחיק את האזרחית מהמדינה מחשש שתנסה לחצות שוב.

לפני כשבועיים הציג צה”ל את התחקיר על אירוע חציית הגבול של הצעירה, שהוחזרה מסוריה דרך מוסקבה.

התחקיר שבוצע והושלם באוגדת הבשן של פיקוד הצפון מגלה פרטים נוספים כיצד הצליחה הצעירה לעבור את הגדר ללא כל הפרעה מצד כוחות צה”ל.

לפי דיווח בחדשות 13, הצעירה ישבה עם בכירים בצה”ל וסייעה בתחקיר.

על פי התחקיר, שהוצג לאלוף פיקוד הצפון אמיר ברעם, הצעירה חצתה את הגבול לסוריה ב-1 בפברואר בחצות הלילה. הצעירה הגיעה למג’דל שמס, מתוך כוונה לחצות את הגבול מאזור הכפר. היא הכירה את השטח מסיורים קודמים שלה באזור.

הצעירה חצתה את מג’דל שמס, טיפסה בשביל עזים בחרמון והגיעה לגדר ישנה על ההר, במקום שאינו מכוסה על ידי המכ”מים של צה”ל, אך אינדיקטיבית – ששולחת התרעה לחמ”ל צה”ל במקרה של נגיעה בה.

לקראת חצות היא טיפסה על הגדר שגובהה כ-2 מטרים והצליחה לעבור לצד השני – לסוריה, אחרי שהמתינה זמן מה וראתה שאין סיורים שעוברים בשטח, כשאיש אינו מזהה את צעדיה.

בחמ”ל התקבלה אינדיקציה על נגיעה בגדר. התצפיתנים בדקו את ההתרעה על הנגיעה, הפנו את המצלמות לעבר האזור כדי לשלול חדירה מסוריה לישראל, אך לא זיהו שום דבר חריג ועל כן שללו חדירה לישראל. יחד עם זאת, הם לא זיהו את חציית הגבול לסוריה, מכיוון שכיוון החדירה היה הפוך.

בעקבות כך, הצבא לא המשיך לבדוק את האירוע, לא הוקפץ כוח לגזרה, המידע לא הועבר לפיקוד הצפון ולמעשה החיילים בזירה חזרו לשגרה.

עם זאת, התחקיר קובע כי גם אם היו הכוחות מנסים לעצור אותה, הם לא היו מספיקים.

מהתחקיר עולים מספר מסקנות מבצעיות, לפיהן קיימים שטחים מתים תחת עיני התצפיתנים בגבול, וכי הכוח בשטח ובחמ”ל לא פעל נכון, ושחסרים באזור הזה של הגבול חיישנים ואמצעים נוספים שהיו יכולים לסייע באיתור של אדם שחוצה את הגדר.

כמו כן עלה שחלק מהפעולות לא היו מספיק טובות, נעשו מספר שגיאות ושיש צורך לטפל בהתנהלות של מספר אנשים.

עם זאת, הוחלט לא להסיק מהמקרה מסקנות אישיות או על טיפול משמעתי, אלא רק על הפקת לקחים כדי לוודא שמקרים כאלה לא יחזרו על עצמם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות