מפקד אגוז תקף את החייל שנשקו נחטף ליד שפרעם – ו’חטף’ מדו”צ

בהודעה למפקדים ביחידה כתב הקצין על חטיפת הנשק: "לוחם שאינו יודע לנצח שני אנשים בקרב-מגע וחוטפים את נשקו אינו יכול להיות לוחם באגוז" • דובר צה"ל: "הקצין שגה בשליחת ההודעה"
חיים טוויל
כ"א אדר התשפ"א / 05.03.2021 13:30

מפקד סיירת ‘אגוז’ מותח ביקורת על הלוחם שהותקף במהלך ניווט באזור שפרעם ונשקו נחטף בידי שני תוקפים בליל חמישי.

בהודעה ששלח אתמול בבוקר למפקדים ביחידה כתב הקצין: “לוחם שאינו יודע לנצח שני אנשים בקרב-מגע וחוטפים את נשקו, אינו יכול להיות לוחם באגוז. גם בלחימה לא אקבל שבוי אלא אם הוא חלילה גופה, צר לי אבל זהו סטנדרט מינימום ביחידה. אין שבוי, אין חטיפת נשק, חתירה למגע ועד הניצחון”.

בדובר צה”ל יצאו נגד הודעת מפקד אגוז, ומסרו בתגובה כי הקצין שגה בכך ששלח את ההודעה. “מתחקיר ראשון עולה כי הלוחם שהותקף נאבק בכל כוחו. האירוע עדיין מתוחקר ולכן כל התייחסות מסוג זה אינה תואמת את המצופה ממפקדים בצה”ל”.

כפי שדווח, באירוע, חטפו שני גברים, ככל הנראה ערבים ישראלים, את נשקו של לוחם בחטיבת הקומנדו שהיה ב’ניווט בדד’ – לאחר עימות ביניהם שהתפתח באזור שפרעם.

על פי תחקיר של האירוע, באזור השעה 3:00 לפנות בוקר, הבחין החייל שהיה בניווט בכלי רכב חשוד עם שתי דמויות, הנוסע מאחוריו על ציר עפר שעליו הלך. הרכב עצר ושאל את הלוחם אם הוא צריך טרמפ, החייל המשיך להתקדם, והרכב עקף אותו ועצר בצורה אנכית אליו.

במהלך העימות שהתפתח בין החייל לחשודים, הוא השליך את המחסנית לשיחים בצד הדרך. אחרי חמש דקות של מאבק, החשודים נמלטו עם הנשק.

החייל נפצע בפניו ובידו. הוא לחץ על לחצן מצוקה והזעיק את מפקדיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות