‘התפרץ ונזף, עלב וגידף’: הפרשן עמית סגל נגד המגיש אריה גולן

הפרשן הפוליטי הבכיר, תוקף הבוקר בטורו ב'ידיעות אחרונות', את מגיש רשת ב', אריה גולן - על הראיון המשתלח והמבזה שערך השבוע עם ראש הממשלה
חרדים 10
כ"א אדר התשפ"א / 05.03.2021 12:53

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר, תוקף הבוקר (שישי) בטורו ב’ידיעות אחרונות’, את מגיש רשת ב’, אריה גולן – על הראיון שערך השבוע עם ראש הממשלה, ומזכיר כי ערוץ ‘כאן’ מפר את הוראות החוק.

“מי אמר שכבר אין עימותי בחירות בישראל?”, תוהה סגל. “ביום שני השבוע אירח אריה גולן ברשת ב’ את בנימין נתניהו. אך בטעות הוגדר האירוע כ’ראיון’. גולן, שנחשב תמיד מהענייניים במגישי ישראל, התפרץ ונזף, עלב וגידף. ב־14 דקות הוא השמיע מעט משפטים שסימן שאלה בסיומם. ‘אני משקר? דווקא עליך אומרים שאתה שקרן!’ הטיח בנתניהו. אחר כך קבע: ‘אתה יודע שבאיטליה של מוסוליני ושנינו אוהבים היסטוריה קראו לזה פשיזם’. וכשנתניהו ביקש לדבר על החיסונים קטע אותו בגסות: ‘עוד פעם חיסונים? די!'”

סגל מזכיר: “תקנון האתיקה של תאגיד השידור הציבורי, בהנחה שאיננו אות מתה, קובע: ‘נקפיד על לשון בהירה, נקייה ותקנית, על תרבות הדיון ועל כבודם של המשתתפים בו’. לו ליברמן, לפיד או מרב מיכאלי היו נתקלים באופן קבוע ביחס דומה, ניחא. אלא שנראה שהתאגיד נפטר מכל מחלות רשות השידור – הסיאוב, המיושנות, חוסר העניין הציבורי – אבל נדבק ממנה בנגיף ההטיה הבוטה”.

לדברי הפרשן, “לא כל מה שמשודר בתאגיד נוטה שמאלה, אבל כל אמירה פוליטית שבו היא אמירה שמאלית. מ’זהו זה!’, דרך ‘היהודים באים’ העולבת בדתיים ועד התיאור המופרך בשעת נעילה של מלחמת יום הכיפורים כשדה קרב בין אשכנזים ומזרחים. ייתכן, כמובן, שלא נמצא אף ימני מוכשר דיו, ושכל הבדיחות המצחיקות הן רק על הדתיים ועל הליכוד.

“אבל אם שמירת החוק היא עדיין ערך, תמוה מדוע ראשי התאגיד מפירים את הוראת המחוקק, שהגוף המשדר ‘ייתן ביטוי הוגן, שוויוני ומאוזן למגוון ההשקפות והדעות הרווחות בציבור בישראל'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות